שביתה כללית מחר - תהיה או תהיה?

שביתה כללית מחר – תהיה או תהיה?

שיפור בתנאי הפרישה והגדלת מספר הנקלטים בתאגיד השידור. מה עוד קובעות ההסכמות לגבי עובדי רשות השידור?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איום השביתה הכללית הוסר ממחר.

זאת, לאחר משא ומתן ממושך בין משרד האוצר לבין ההסתדרות. העילה לאיום השביתה הייתה הדרישה למצוא פתרון לעובדי רשות השידור על רקע סגירתה הצפויה, ולפני זמן קצר הושגו הסכמות בין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לבין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

לפי ההסכמות, יוגדל מספרם של עובדי רשות הנוכחיים שייקלטו בתאגיד. כ-555 עובדים ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי – כך שבתקופה שבתחילת שידורי התאגיד, חלקם בכוח העבודה בתאגיד יעמוד על כ-65%, תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור.

בנוסף לכך, כ-100 עובדים (בתקנים מלאים) ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאויישים.

כלל העובדים בגילאי 40 עד 50 ייקלטו להעסקה בתאגיד או בשירות המדינה, ועובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור.

לפי הודעת האוצרף ההסכמות בין הצדדים כוללות גם שיפור של תנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה, באופן שמיטיב במאות אלפי שקלים עם כל עובד.

עוד סוכם כי לא תהיה העסקה במתכונת של  מיקור חוץ וכי חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום התחילה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות