yes מייקרת שוב את מחירי הוי.או.די. כמה תשלמו?

yes מייקרת שוב את מחירי הוי.או.די. כמה תשלמו?

כך נראית פרה חולבת: בשנת 2010 היה שירות ה-VOD ב-yes חינמי ומאז מתייקר בחדות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שנה בדיוק אחרי שחברת yes ייקרה את שירות ה-VOD – היא עושה זאת שוב ומייקרת את המחיר ב-5 שקלים נוספים, מ-30 ל-35 שקל בחודש. ההתייקרות תיכנס לתוקף בעוד שבועיים, ב-1.5.17.

נזכיר כי מחיר זה נגבה מהמנויים רק עבור הזכות לצפות בתוכני ה-VOD, כאשר על התוכן עצמו – לפחוץ בחלקו – נגבה תשלום נפרד של כ-20 שקל לסרט.

עוד נזכיר שה-VOD בהוט התייקר ממש לא מזמן את ה-VOD שלה ל-35 שקל בחודש.

זאת, לאחר שבמרץ 2016 המועצה לשידורי כבלים ולוויין נתנה לשתיים אור ירוק להעלאת התעריפים ולכאורה הסדירה את האופן שבו מותר להן לעשות זאת – באמצעות הודעה מספיק זמן מראש למנויים ושינויים קוסמטיים נוספים.

למעשה, yes הפכה את ההתייקרות לעניין שבשגרה – והיא מקפידה לייקר את השירות בכל שנה בקפיצות של 5 שקלים (ראו תמונה). באופן כמעט אבסורדי, לקוחות yes משלמים היום על ה-VOD בלבד מחיר שווה ערך לשליש מהמנוי שמשלמים מנויי סלקום TV על החבילה במלואה (99 שקל בחודש בלבד).

בכלל, בעידן שבו חברת הלוויין מוקפת איומים מכל עבר – החל מסלקום TV, דרך השירות המוזל של הוט (הוט נקסט) שעליו דיווחתי כאן לאחרונה, ועד נטפליקס, אמזון prime video וכמובן אתרים פיראטיים – יש משהו לכאורה מנותק בהתנהגותה של yes. אלא שהחברה כנראה מבינה שהתייקרות שירות כמו VOD היא דרך אלגנטית שלא תבריח את המנויים. חלקם אפילו לא ישימו לב – משום שההודעה נשלחת להם במעטפה על המסך, ורבים מהם אינם פותחים אותה.

בנוסף, נראה שלא במקרה ההודעה מגיעה כאשר רוב הישראלים נמצאים בחופש וגם אמצעי התקשורת עסוקים בעיקר בדיווחי חג.

כדי לנמק את ההתייקרות, טוענים ב-yes שעליית המחיר משקפת את העליות הניכרות בעלויות הרכש הבינלאומי, התייקרות של מאות אחוזים במחירי זכויות השידור של תכני הספורט וההשקעה הרבה והרחבת התוכן החינמי בשירות במהלך השנה האחרונה. "מספר הסרטים בספריית 24/7, עלה השנה מ- 500 למעל ל- 800 סרטים, כולל עשרות רבות של סרטים שהוקרנו בשנה האחרונה בקולנוע, מה שמחזק את  הסרטים החינמית הגדולה ביותר בטלוויזיה הרב ערוצית בישראל", נכתב בהודעת החברה – אבל מדובר בשיטה ידועה ומרגיזה של גביית תשלום חודשי קבוע מכלל הלקוחות כדי לספק שירות שהוא לכאורה "חינמי".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות