תווי שי לחג: מה מציע גיפט קארד עזריאלי והאם הוא טוב יותר מתו הזהב?

תווי שי לחג: מה ההבדל בין גיפט קארד עזריאלי לבין תו הזהב

כדי להפוך לשחקנית משמעותית, קבוצת עזריאלי הוסיפה לגיפט קארד עזריאלי רשתות בלעדיות. עוד פרטים – באתר פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתלבטים אם עזריאלי גיפט קארד הוא מתנה מוצלחת לחג, הנה השורה התחתונה: הוא לא כולל קניות בסופר – אבל יש בו עשרות רשתות ומותגים, ביניהן רשתות כמו אדידס, H&M ועוד. ההתלבטות בינו לבין תו הזהב של שופרסל מובנת, משום ששני תווי השי הללו מאפשרים למי שמקבל אותם לממש את התו במגוון עצום של חנויות. כזכור, שופרסל כיום היא גם הבעלים של רשת הפארם BE ותו הזהב מאפשר גם מימוש במסעדות.

גיפט קארד עזריאלי או תו הזהב – בכל מקרה הישראלים אוהבים תווי שי

למעשה, הרבה מים זרמו בנהר מאז שהמתנה הקלאסית לחג הייתה קערה לסלט. כבר זמן רב שתווי שי הם מתנה פופולרית  – אך גם אלה עוברים אבולוציה.

בעבר קיבלנו תווים מנייר, כשהבחירה הייתה בעיקר בין שתי שחקניות – שופרסל עם תו הזהב ומגה עם רב תו. היום המגוון הרבה יותר רחב וגם הפורמט הרבה יותר נוח – החל מכרטיס פלסטיק מעוצב ועד שובר וירטואלי שמגיע לסלולרי.

גיפט קארד עזריאלי – תחרות מול תו הזהב של שופרסל

מה שבטוח, מדובר בפוטנציאל אדיר של צרכנים שמגיעים לחנויות, בעיקר רשתות, ומוציאים הרבה כסף – לעתים יותר כסף מכפי שתכננו, ובעזריאלי יודעים זאת היטב. בצרכנות הם מבינים וברשתות הם מבינים, ולכן אין דבר הגיוני יותר מבחינתם מאשר לצרף את כל אלה יחד ולהכניסם לאחד מ-16 הקניונים שבבעלותם.

פואנטה בטלגרם

אלא שהגיפט קארד של עזריאלי הוא כמובן אחד מכמה וכמה כרטיסי מתנה שמוצעים כיום כמתנה – בין אם הנמענים הם עובדים ובין אם לקוחות פרטיים. התחרות שיש לגיפט קארד עזריאלי היא תחרות קשה, בעיקר מצד תו הזהב של שופרסל, הניתן גם הוא לטעינה באינטרנט וכולל כ-90 רשתות, ביניהן כמובן את רשת המזון שופרסל, אורגניק מרקט ועוד.

מי שכבר אינה שחקנית דומיננטית מאז שנמכרה לרשת יינות ביתן, היא רשת מגה. בעבר היה התו שלה, שנקרא אז רב תו או רב קארד – בשיא הביקוש. מאז המכירה ליינות ביתן התו נקרא תו פלוס, והיקפי התפוצה שלו פחתו.

ככלל, בענף מדברים על ירידה של עד 20% בחלוקת תווי שי כמתנה – אך סקרים שפורסמו לאחרונה מגלים שזו עדייןהמתנה הפופולרית ביותר.

ומאחר שבמסחר בדרך כלל אין ואקום – בעזריאלי מנצלים את היעלמות הרב-קארד כדי להתחרות בתו הזהב של שופרסל ובתווים האחרים.

עופר ירום: "יש לנו רשתות בלעדיות"

אז האם הצרכנים יאמצו תו שניתן למימוש רק בקניוני עזריאלי? כדי לברר את השאלה הזאת ושאלות נוספות, ראיינתי את סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של קבוצת קניוני עזריאלי, עופר ירום.

לדבריו, המספרים מדברים בעד עצמם ולקראת החג נמכר הכרטיס בסדר גודל של כמה מיליוני שקלים: "ארגונים גדולים מקבלים כמובן הנחה ברכישת כמויות גדולות", הוא אומר.

יחסית למתחרים, מדובר בכרטיס יחסית צעיר, שהושק רק בינואר 2016. כעת עושים בעזריאלי מאמצים להפוך אותו למתנה האולטימטיבית הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב ארגונים ומוסדות. 

כדי להפוך את התו לנגיש עוד יותר, הכרטיס נטען אינטרנטית, ומקבל המתנה יכול לקבל את התו ישירות לטלפון במייל ובמסרון. במסגרת מאמצי הקידום הנוכחיים – המשלוח למזמינים באתר את כרטיס הפלסטיק הוא ללא עלות, אך ההזמנה באתר מוגבלת מבחינת סכומים – החל מ-50 שקל ועד 500, בסכומים עגולים.

אפשר גם לרכוש את התו בפורמט פיזי של כרטיס פלסטיק בעמדות בקניונים או באתר עזריאלי – שכזכור, כפי שפרסמתי כאן, הושק ממש לאחרונה על הפלטפורמה של אתר buy2 והפך את עזריאלי לפורטל סחר בעולמות שחורגים מפעילות הקניונים, כמו עולם התיירות או מכירה ישירה של מכשירי סלולר.

-לא בטוח שהציבור מסוגל להבחין בין כל כך הרבה תווים. איך אתם מבדלים את עצמכם?

ירום: "אנחנו מצרפים לכרטיס רשתות חדשות, חלקן בלעדיות, כמו H&M home שפועלת בארץ בבלעדיות בקניונים שלנו – עזריאלי בתל אביב וראשונים בראשון לציון. בתחום כלי הבית והבישול – הכנסנו את רשת לה קרוסה מיד עם הגעתה. בשני המקרים האלה מדובר ברשתות שמאוד רלבנטיות לפסח. בתחום האופנה הכנסנו את רשת סטורי, את סטודיו פאשה, טימברלנד, נאוטיקה, אמפוריום".

ofer yarom 2עופר ירום, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בקבוצת קניוני עזריאלי

-יש לכם פחות רשתות לעומת התו של שופרסל, למשל.

ירום: "נכון, אך המספר גדל כל הזמן, וכעת הוא עומד על 67 רשתות".

-השאלה היא עד כמה הישראלים מסוגלים באמת לבוא לארוחת חג ובמקום לתת מתנה עם נפח ואריזה, להגיש תו או אפילו להסתפק במשלוח שובר בסלולרי. הרי יש בכך משהו מאוד לא אינטימי ומאוד לא חגיגי.

ירום: "את צודקת, יש פה עניין של שינוי הרגלים. זו גם הסיבה שאנחנו מציעים ללקוחות לעצב כרטיס ואפילו לכתוב ברכה".

האם יש הגבלה על סכום הטעינה?

ירום: "לא, אפשר לטעון בכל סכום".

מה הסכום הממוצע של טעינת הכרטיס?

ירום: "הממוצע לכרטיס הוא באזור 300 שקל לכרטיס, כשאני מתייחס לממוצע שכולל גם לקוחות פרטיים שקונים זאת כמתנה וגם את הגופים והארגונים הגדולים".

-איפה מממשים את הכרטיס הכי הרבה?

ירום: "זה מתפלג בדומה לקניות הרגילות בקניון. ברשתות הגדולות רואים אחוזים גדולים יותר של מימושים, ממש תואם לגודל ולפריסת הרשתות".

-הרבה מאוד ישראלים משתמשים בתווי השי שהם מקבלים לצורך קניות מזון בסופר, ואתם למעשה לא מאפשרים זאת בתווים שלכם.

ירום: "נכון, אבל הרבה מאוד ארגונים רוצים לתת לעובדים מתנה שהיא אינה דווקא מזון. יש ארגונים שמראש בוחרים לא לתת תווי שי שכוללים רשתות מזון ויש ארגונים, כמו בנקים, ארגונים ממשלתיים ועיריות, שמאפשרים לעובדים לבחור בין כמה תווי שי, ביניהם של עזריאלי".

-הרבה צרכנים לא אוהבים תווי שי בגלל הסייגים והמגבלות, כמו למשל שאי אפשר ליהנות מכפל מבצעים וכולי. אתם נותנים מענה לזה?

ירום: "נכון, צרכנים מתלוננים על זה. בעזריאלי גיפט קארד אין כוכביות ואין הגבלות. מקבלים שקל תמורת שקל. יש הגבלות רק על קניוני אאוטלט".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות