SRS-XB3 של סוני: בס חזק וסוללה גדולה. שווה 850 שקל?

SRS-XB3 של סוני: בס חזק וסוללה גדולה. שווה 850 שקל?

בין היתר, הרמקול מתאפיין בעמידות למים ובאפשרות לחיבור רמקול נוסף

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן, The Gadgets Reviews

רמקולי בלוטות' ניידים הפכו כבר ממזמן למוצר פופולארי עבור צרכני מוזיקה.

טווח המחירים בקטגוריה הזו הוא רחב מאוד, כאשר כולם מציעים חופש מכבלים בזמן השימוש. ניתן למקם את הרמקולים במשרד, בבית או לקחת לפיקניק בפארק.

חלק מהרמקולים אפילו מציעים עמידות מסוימת לרטיבות, כך שניתן להשתמש ברמקול בחדר האמבטיה או לקחת לשימוש ליד הבריכה.

ה-SRS-XB3 של סוני, שמחירו 850 שקל (דרך היבואן ישפאר), מתחרה בשלל הרמקולים הקיימים בשוק מבית Bose, UE ו-JBL.

צליל

סוני ציידה את הרמקול בתקן LDAC. מדובר בטכנולוגיה של סוני, המסוגלת להזרים קבצי אודיו באיכות גבוהה, כאשר איבוד הנתונים נמוך יותר מטכנולוגיות אחרות (לפחות ככה סוני מבטיחה).

לרמקול הזה יש באס עמוק וברור, הוא מורגש היטב ומעשיר את החוויה. הצליל של הרמקול נעים, הוא חמים ואפשר להגיע איתו לעוצמה יחסית גבוהה לפני שמתחילים להרגיש שהצליל מתעוות.

במקרים מסוימים מרגישים יותר מדי טראבל.

עיצוב

המראה של ה-XB3 דומה לרמקולים רבים אחרים. הוא בנוי בצורת מלבן, עשוי פלסטיק עם תוספות של גומי רך במקומות מסוימים וגומי מקושח במסגרת.

ניתן להעמיד את הרמקול בצורה אנכית או אופקית, מה שמאפשר למקם אותו באזורים שונים בחדר.

משקל הרמקול הוא 930 גרם. זה אומר שאם תצאו איתו לטייל, התיק שלכם יהיה מעט כבד. אם השימושים הם בעיקר בבית או במשרד, הדבר לא מפריע.

חיבור

srs xb3 2way kha 002

סוני מאפשרת חיבור סמארטפוני אנדרואיד בנגיעה אחת פשוטה ברמקול. הדבר מתבצע באמצעות טכנולוגית NFC, הקיימת היום בסמארטפונים רבים. 

הבלוטות' מגיע בתקן 3.0. היה נחמד אם סוני היו בוחרים בבלוטות' 4.0 היותר עדכני, אבל זה לא באמת קריטי כאן.

ישנו גם חיבור 3.5 מ"מ עבור חיבור פיזי עם כבל לסמארטפון. בסוני גם מאפשרים חיבור של רמקול נוסף מאותו דגם, כך שניתן לפזר את הסאונד בחדר מאותו מקור או להחליט שרמקול אחד משדר את הצליל הימני והשני את השמאלי. עבור הפעולה הזו, סוני הוסיפה למכשיר כפתור בשם ADD.

כפתורים

על גבי ה-XB3 ניתן למצוא כפתורים לשליטה בעוצמת הצליל, כפתור הפעלה, כפתור אקסטרה באס וכפתור מענה לשיחה עבור שימוש בספיקרפון. אין כאן כפתורי מעבר בין השירים.

עמידות

ה-XB3 עמיד לרטיבות (תקן IPX5). הכוונה היא שהרמקול יוכל לעמוד בפני גשם או מים שישפכו עליו, אבל לא טבילה בבריכה. הדבר מאפשר לקחת את הרמקול לים, לשים אותו על החול ואחר כך לשטוף אותו מכל הלכלוך בבית. רק צריך לזכור לסגור את הכיסוי בגב הרמקול.

srs xb3 mdr xb450bt green

סוללה

כמו הרבה רמקולים אחרים בקטגוריה, גם ה-XB3 יכול לספק לסמארטפון זמן סוללה נוסף, באמצעות מחבר ה-USB הנמצא בגב שלו.

לרמקול סוללה בקיבולת עצומה של 8800 מיליאמפר/שעה. הרמקול הזה מסוגל להחזיק עד כ-20 שעות באמצעות הסוללה שלו (תלוי בעוצמת הסאונד בה משתמשים).

אגב, קצת מרגיז שסוני משתמשת במטען עם מחבר מיוחד ולא עם מיקרו USB. מה שאומר, שאם לוקחים את הרמקול הזה לטיול ארוך, צריך לזכור לקחת את המטען.

בשורה התחתונה

רמקול SRS-XB3 של סוני מספק צליל מוצלח, באסים חזקים, עמידות לרטיבות וסוללה בקיבולת גדולה. המחיר מעט מאתגר.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות