בקשה לייצוגית: תקלות חוזרות ב-LG G5

בקשה לייצוגית: תקלות חוזרות ב-LG G5

בבקשה, בהיקף של 20 מיליון שקל, נטען גם לשירות לקוחות מזלזל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמעט שנה אחרי השקתו של מכשיר הדגל של LG, דגם LG G5, מתלוננים לקוחות רבים על תקלות – בעיקר תקלות בקליטת ה-GPS. 

לפני מספר ימים הוגשה בקשה לייצוגית (ת"צ 32093-02-17) בגובה 20 מיליון שקל נגד יבואנית המכשיר רונלייט ונגד חברת LG – ובה שתי טענות מרכזיות: ראשית, רכיב ה-GPS פגום; שנית, שירות הלקוחות לקוי. 

התובע, המיוצג ע"י עו"ד אורלי בן עמי ועו"ד דוד מזרחי,  רכש LG G5 באפריל 2016, וכעבור כחודשיים וחצי ה-GPS הפסיק לעבוד. הוא נאלץ למסור את המכשיר לתיקון למשך שבוע – שבמהלכו לא ניתן לו מכשיר חלופי, אך חודש לאחר שהמכשיר הושב לו, התקלה חזרה.

לדבריו, הוא לא קיבל מענה מרונלייט, למעט דרישה שיכניס שוב את המכשיר לתיקון, אלא שהוא לא יכול היה להישאר ללא מכשיר ולכן אלתר פתרון אחר. כדי להוכיח שלא מדובר בתקלה נקודתית – הוא צילם את מסך המכשיר במועדים שונים ובאזורים שונים בארץ, ותיעד את ניתוקי ה-GPS. זאת בשעה שמכשיר אחר (סמסונג גלקסי) שהיה עמו באותה עת לא דיווח על שום תקלות.

וזו למעשה מהות התביעה: המכשיר לא מוצא את אות הלוויין, כך שאין תקשורת GPS כלל או שהיא מקוטעת. כך, נהג שמשתמש באפליקציית waze מוצא את עצמו באמצע הנסיעה ללא יכולת לנווט למשל.

לדברי התובע, לאורך החודשים האחרונים הלכו והצטברו עדויות לטיפול קלוקל, בלתי מקצועי ומזלזל של רונלייט ו-LG בלקוחות המתלוננים. עוד לדבריו, בעבר הם היו שולחים טכנאי הביתה, והיום השירות הזה בוטל. הלקוח נדרש למסור את המכשיר לתיקון במעבדת שירות. משך התיקון לפחות שבוע ימים, ולרוב יותר מכך. בתקופה זו נותר הלקוח ללא מכשיר.

בתביעה מצוין שהמכשיר מוחזר תוך הצהרה שהתקלות תוקנו – אך הבעיות שבות ומופיעות תוך זמן קצר. הלקוח נדרש למסור את המכשיר שוב, וחוזר חלילה.

לדברי התביעה, ברונלייט וב-LG יודעים על הבעיות אך ממשיכים למכור את המכשיר וגם לא מיידעים את הלקוחות שכבר רכשו אותו.

מטרת התביעה היא גם לקבל פיצוי, גם לדרוש משתי החברות ליידע את הלקוחות וגם להאריך את משך האחריות למכשיר, מתוך הנחה שהצורך באחריות רק יגבר. 

בין היתר, מתבססת התביעה על דברים שכותבים לקוחות בעמוד הפייסבוק LG G5 Israel דיון ותמיכה, שחברים בו כמעט 2,000 איש. לא מעט שאלות ותלונות בעמוד עוסקות בנושא ה-GPS.

עוד היא מתבססת על לקוחות שהתייעצו על הבעיה בפורטל iandroid.

גם ב-LG G4 היו תקלות

כזכור, גם בדגם הדגל הקודם, LG G4, היו בעיות חוזרות ונשנות. גם במקרה הזה, החברה לא מיהרה להכיר בבעיה, אך בסופו של דבר ואחרי פרסומים בתקשורת, הכריזה רונלייט על ריקול באוקטובר האחרון. מקור התקלה היה לוח האם ב-G4, שגרם לקריסת המכשיר, כיבוי מוחלט ואיבוד המידע שעליו.

כאמור, רונלייט לא מיהרה להודות בבעיה, וכאשר עשתה זאת, טענה שהופיעה רק "במספר מצוצמם של מכשירים".

הלקוחות, שלא השתכנעו, חתמו על עצומה שדורשת ריקול וגם במקרה הזה הוגשה נגד רונלייט בקשה לייצוגית – בהיקף 400 מיליון שקל.

מרונלייט לא נמסרה תגובה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

נגישות