מה קורה כשחשבון החשמל מגיע באיחור? בדקו אם חייבו אתכם בריבית פיגורים

מה קורה כשחשבון החשמל מגיע באיחור? בדקו אם חייבו אתכם בריבית פיגורים

בבקשה לייצוגית, בגובה 13 מיליון שקל, נטען כי לעתים קרובות חשבון החשמל מגיע ברגע האחרון או לא מגיע כלל, והוצאות הגבייה מגולגלות לצרכנים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חשבון שמגיע בדואר באיחור – אפילו אחרי המועד – אינו מחזה נדיר בישראל, ובמיוחד בשנים האחרונות. זה קורה עם חברות רבות, ובין היתר עם חברת חשמל.

למרות שהתופעה ידועה, הטיפול במי שאינו משלם בזמן נעשה בקשיחות, ללא התחשבות בנסיבות, תוך חיוב הלקוח בגין האיחור.

לאחרונה הוגשה בנושא בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת חשמל (ת"צ 60454-02-17), שדורשת פיצוי של כ-13 מיליון שקל ומבקשת לחייב את החברה לתקן את מה שהתביעה מכנה "כשל מערכתי".

התובעת, המיוצגת ע"י עו"ד עילי מימן ועו"ד אורלי דרדיק-פלם, היא לקוחת חברת חשמל (כמו כל אזרחי ישראל, בהיעדר חברות מתחרות), שלדבריה לא קיבלה את חשבון החשמל.

בתביעה היא טוענת שלמרות שיידעה ביוזמתה את החברה והובטח לה שיישלח חשבון חדש – היא קיבלה מחברת החשמל התראה לפני ניתוק. בהמשך גילתה שהיא חויבה לשלם על הוצאות טיפול (11.65 שקל) וריבית פיגורים (1.39 שקל), בגין 25 ימי איחור בתשלום.

בתביעה נטען שמדובר בתופעה רחבה, שהחמירה והגיעה לממדים רחבים מאז שבתחילת 2015 החלה חברת החשמל לעבוד עם חברת הפצה חדשה למשלוח חשבונות החשמל (אד הפצות). עד אז עבדה עם חברת מסר.

התביעה טוענת שבחברת החשמל מודעים היטב לבעיה, שכן הדבר פורסם בפלטפורמות רבות ושונות בשנתיים האחרונות, כולל כתבות באמצעי התקשורת.

תגובת חברת החשמל: "למיטב בדיקתנו התביעה טרם התקבלה בחברת החשמל. עם קבלתה תגיב החברה כנדרש בבית משפט. חברת החשמל שבה ומבקשת מלקוחות אשר קיבלו חשבונות באיחור לפנות למוקדי 103 על מנת לעדכן את מועד התשלום. יודגש כי לקוחות אלו אינם מחויבים בתשלום ריבית פיגורים.

"בהזדמנות זו, חברת החשמל מציעה לכל לקוחותיה להצטרף להסדר קבלת חשבונית במייל, כך שהחשבון יתקבל אצל הלקוחות לאחר הפקתו".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות