ASOS שינתה את מדיניות המשלוחים, לקוחות הגישו ייצוגית

ASOS שינתה את מדיניות המשלוחים, לקוחות הגישו ייצוגית

לטענת התובעים, במקום להביא את המשלוח הביתה, ASOS מטרטרת את הלקוחות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עשרות אלפי ישראלים מזמינים מאתר האופנה ASOS, אלא שנראה שמערכת היחסים האידילית נפגמה קצת לאחרונה, לאור שינוי במדיניות המשלוחים. בבקשה לתביעה ייצוגית (61273-02-17) שהוגשה בשבוע שעבר נגד ASOS, דורשים התובעים פיצוי.

הסיבה: לאחרונה החלה ASOS לדרוש מלקוחותיה להגיע נקודת איסוף לשם קבלת המוצרים שהזמינו. זאת, לאחר שבעבר המשלוחים היו נמסרים ללקוחות בכתובת שנבחרה על ידם – בדיוק בהתאם להסכם בין הצדדים.

בבקשה נכתב כי "חרף התחייבויותיה ומצגיה המפורשים, ASOS  דורשת מהלקוחות לאסוף בעצמם את המוצרים מנקודה כלשהי, ובכך מעבירה את נטל האיסוף אל הלקוח עצמו אשר נדרש להשקיע ממשאביו כדי לקבל את החבילה שהזמין. שינוי זה נעשה תוך התנערות מההתחייבויות של המשיבה כלפי לקוחותיה".

התובע, עורך דין במקצועו המיוצג ע"י עו"ד דוד שוורצבאום ועו"ד ליאור טומשין, נוהג להזמין ב-ASOS בקביעות. בתביעה הוא מציין שהחברה מתחייבת לשלוח את המוצרים הנרכשים לכתובת אשר נבחרת על ידי הלקוח, עם התחייבות לאספקת ההזמנה עד תאריך מוגדר: "ההתחייבות המפורשת של המשיבה מפורטת במספר רב של מקומות והזדמנויות".

לדבריו, באתר עצמו ממליצה ASOS ללקוחותיה לבחור כתובת אספקה אליה ניתן לספק את המשלוח במשך שעות היום, בהם מבוצעים המשלוחים (למשל כתובת במקום העבודה): "היא יוצרת מצג לפיו המשלוח יגיע באמצעות שליח עד לכתובת המוסכמת". עוד לדבריו, שירות הלקוחות מבהיר כי המשלוחים מסופקים עד למקום המוסכם. לתביעה אף מצורף צילום מסך של הצ'אט.

"חרף ההתחייבויות המפורשות, לאחרונה המשיבה הפסיקה לבצע את המשלוחים לכתובת המובטחת, אלא החלה לדרוש מלקוחותיה להגיע נקודת איסוף לשם קבלת המוצרים שהזמינו", נכתב בתביעה. "בשיטה החדשה, הלקוח מקבל הודעת מסרון (SMS) על הגעת החבילה לנקודת איסוף, והלקוח נדרש להגיע לנקודת האיסוף שהוגדרה על מנת לאסוף את החבילה".

התובע מציין כי למיטב ידיעתו, שינוי זה נעשה לאחר ש-ASOS חדלה לעשות שימוש בשירותי השילוח של דואר ישראל, והחליפה את ספק שירותי ההובלה שלה בארץ לשירות של HFD (שירות e-post). לדבריו, דברים אלה אף פורסמו ברבים בזמן אמת, תוך שהמשיבה (או מי מטעמה) הציגו את השינוי ככזה אשר נועד להיטיב עם לקוחותיה.

"המסרון אותו מקבל הלקוח מגיע למספר הטלפון הנייד אותו הזין בעת ההזמנה באתר המשיבה. המסרון מודיע היכן מצויה החבילה ומהם שעות הפעילות של החנות אליה תגיע החבילה", נכתב בתביעה.

לפי הבקשה לתביעה, מדובר במדיניות ולא במקרה בודד או נקודתי: "מדובר בהתנהלות שיטתית לפיה ניתנת התחייבות לספק את המוצרים באמצעות שליח לכתובת המוסכמת, כאשר במועד האספקה המשיבה מודיעה ללקוחות (באמצעות חברת השילוח) שתנאי האספקה שונים מהמוסכם". התובע מביא שלושה מקרים נוספים שבהם הלקוחות נתקלו בסוגייה דומה, ומציין כי תלונות דומות פורסמו בפייסבוק. לדבריו, בחלק מהמקרים, אף לא מתאפשר ללקוח לבחור את נקודת האיסוף.

מאסוס לא נמסרה תגובה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות