דיווח בארה"ב: עלייה במספר הילדים ששותים בטעות או במכוון תכשירים לחיטוי ידיים

דיווח בארה"ב: עלייה במספר הילדים ששותים בטעות או במכוון תכשירים לחיטוי ידיים

ילדים ששותים את התכשירים הללו, עלולים לפתח מחלות, קשיי ראייה, קשיי נשימה ואפילו להיכנס לתרדמת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רבים מאיתנו מסתובבים באופן קבוע עם מחטא ידיים בתיק, וחלקנו אף מציידים את הילדים בבקבוקון כזה בתיק או בילקוט. 

לכאורה, מדובר בפתרון נוח, זמין ויעיל. אלא שמסתבר שהוא גם עלול להיות מסוכן. מחקר חדש של המרכז האמריקני למניעת ובקרת מחלות, בדק כ-70,700 מקרים שבהם ילדים עד גיל 12 בלעו נוזלים לחיטוי ידיים, בטעות או באופן מכוון. 

ב-91% מהמקרים, הנפגעים היו מתחת לגיל 5.  תכשירים אלה מכילים 60%-95% אלכוהול, ומתאפיינים בדרך כלל בריח מתקתק שמגרה את הילדים.

לפי הנתונים, חלה עלייה מתמדת במספק הנפגעים מאז שנת 2011. ילדים ששותים את התכשירים הללו, עלולים לפתח מחלות, קשיי ראייה, קשיי נשימה ואפילו להיכנס לתרדמת.

עוד מגלים הנתונים שחלק לא מבוטל מהמקרים מתרחשים בבית הספר, וזאת משום שבבתי ספר רבים ממליצים להורים לרכוש את המוצר ולצייד את הילדים.

אגב, במחקר אף מציינים שהיעילות של התכשירים הללו פחותה מזו של רחיצת הידיים בסבון ומים. למעשה, הדרך הטובה ביותר לנקות את הידיים ולהיפטר מחיידקים, ממזיקים ומלכלוך, היא באמצעות שטיפתם במים בסבון (ובטח לא באמצעות מגבון לח). במחקר מציינים שתכשירי החיטוי לא יעילים להסרת מתכות או לכלוך קשה ודביק. 

בשורה התחתונה, מאחר שמדובר בתכשירים פופולריים ונגישים, מומלץ להיות עירניים ולדאוג להרחיקם מילדים קטנים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות