פיילוט חדש של משרד הרווחה: 500 שקל חולקו החודש ל-2,060 משפחות נזקקות לקניית מזון

פיילוט חדש של משרד הרווחה: 500 שקל חולקו החודש ל-2,060 משפחות נזקקות לקניית מזון

הכרטיס הנטען יחולק לכ-10,800 משפחות. המיזם משלב גם הצלת מזון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במסגרת פיילוט שהחל החודש, קיבלו כבר 2,060 משפחות כרטיסים נטענים בשווי של מאות שקלים לרכישת מזון, והחלוקה נמשכת.

מדובר בכרטיס שמאפשר רכישת מוצרי מזון ב-250 שקל (ללא טבק ואלכוהול) ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וקניית ירקות ופירות ומזון יבש שמקורם בהצלת מזון ( שיובלו לבתי המשפחות) בעוד 250 שקל.

זאת, כחלק ממיזם לאומי לביטחון תזונתי שהכריז עליו לאחרונה שר הרווחה חיים כץ, בשיתוף אשל ירושלים-חב"ד וארגון לקט ישראל. הכרטיס הנטען יחולק בסך הכול לכ-10,800 משפחות שאותרו וזוהו על-ידי עובדים סוציאליים כסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור, בפריסה ארצית.

המיזם מבוסס על פיילוט מוצלח שביצע משרד הרווחה להפעלת מערך איתור ומתן סיוע במזון למשקי בית הרלבנטיים בשנים 2012-2015, בשיתוף ג'וינט ישראל ובאמצעות עמותת 'אשל ירושלים'. הרשויות שישתתפו בפרויקט בשלב הראשוני הן: אופקים, אל-בטוף, אלעד, אריאל, באקה אל-גרביה, באר שבע, ביתר עילית, ג'סר א-זרקא, דימונה, הגלבוע, חצור הגלילית, יבנה, ירוחם, ירושלים, כפר מנדא, כפר קאסם, כרמיאל, לכיש, לקיה, מגדל העמק, מודיעין עילית, מעלות-תרשיחא, נהריה, נווה מדבר, נתיבות, עמנואל, עספיא, עפולה, צפת, קריית ים, קריית מלאכי, רהט, רכסים, רמלה, שדרות, תל שבע.

מטרת התוכנית היא ליצור תשתית למעבר ממודל סלי מזון בחגים, שלרוב מסתכם בסיוע של שקלים בודדים למשפחה, לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה. במסגרת הפיילוט, ייבחנו נקודות שלא נבדקו בעבר כמו שילוב מזון מוצל בתוך מערך הסיוע למשפחות והשתלבות גופים אשר יובילו את המזון המוצל לבתי המשפחות.

הצלת מזון – לקט ישראל

הצלת מזון היא הדגל העיקרי של ארגון לקט ישראל. היקף אובדן המזון בישראל עומד על 2.4 מיליון טון, בשווי של 19.5 מיליארד שקל, כ-33% מהיקף ייצור המזון בישראל. מתוכו, אובדן של מזון בר-הצלה, כלומר מזון הראוי למאכל, בהיקף של כ-1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד שקל.

הדוח הצביע על כדאיות גבוהה להצלת מזון, מההיבט הכלכלי, החברתי והסביבתי. כל שקל המושקע בהצלת מזון מאפשר להציל מזון בשווי ישיר של 3.6 שקל. בתוספת ההשפעות הסביבתיות מאפשר כל שקל המושקע בהצלת מזון ליצור ערך כלכלי למשק הלאומי של 7.5 שקל.

לכן, יש חשיבות גדולה בשילובו של מזון מוצל בפרויקט שמתמקד באי ביטחון תזונתי.

העלות השנתית של המיזם של משרד הרווחה נאמדת ב-60 מיליון שקל. 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות