הדלק יקר? כך תצמצמו את הוצאות התדלוק

הדלק יקר? כך תצמצמו את הוצאות התדלוק

רובנו מתדלקים באופן אוטומטי בתחנה הראשונה שאנחנו מוצאים בדרך, אך בחירה מושכלת בתחנה שבה אפשר לקבל הנחה – אם דרך מועדון צרכנות ואם בזכות הטבה נקודתית – תחסוך מאות שקלים בשנה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ההוצאה על הדלק היא אחת ההוצאות הכבדות במשק הבית – במיוחד, כמובן, במשפחות שבהן אין רכב מהעבודה.

לא פשוט לצמצם באופן דרסטי את ההוצאה הזאת, אך אפשר להפחיתה בכמה דרכים – החל משינויים התנהגותיים, דרך בחירה מושכלת בתחנות דלק זולות ועד מימוש הנחות שמציעים מועדוני לקוחות.

תדלוק בתחנות קטנות וזולות

למרות מה שנדמה לנו, המחיר בין תחנות הדלק אינו אחיד. למעשה, המחיר שקובע משרד האנרגיה והתשתיות הוא מחיר מירבי ומתעדכן כל חודש (את המחירים אפשר לראות באתר המשרד).

אלא שיש תחנות שגובות פחות מהמחיר המירבי. בתחנות של 4 החברות הגדולות – דלק, סונול, פז ודור – המחיר בדרך כלל דומה וגבוה, אך המתחרות הקטנות יותר, כמו מיקה, סד"ש ואחרות, לעתים קרובות מציעות מחיר נמוך יותר.

אחת הדרכים לאתר תחנה זולה היא באמצעות אתר ואפליקציית פולטאנק (ראו בהמשך), ודרך אחרת היא באמצעות המלצות הנהגים ב-waze.

הנחות באמצעות מועדוני לקוחות

לפני כמה שנים, כאשר מחירי הדלק זינקו, התהדרו כל מועדוני הלקוחות בהנחה נאה בתדלוק. מאז, בחלק מהמועדונים ההנחה פחתה והיא כמעט בטלה בשישים.

יש כמה מועדוני צרכנות ששמים דגש לא מבוטל על הנחה לתדלוק, ביניהם מועדון הצרכנות הוט ומפתח דיסקונט. גם חברי מועדוני הלקוחות של רשתות השיווק הגדולות מקבלים הנחה בתדלוק, למשל המועדון של רמי לוי שמקנה הנחות בתדלוק בסונול, או מועדון שופרסל שמקנה הנחות בפז.

מועדון הוט מקנה הנחות בגובה משתנה בתחנות הדלק של "דלק": בשליש מהתחנות ניתנת הנחה של 28 אגורות לליטר בנזין 95, בשליש מהתחנות ניתנת הנחה של 26 אגורות ובשליש מהן הנחה של 23 אגורות (ההנחה מחושבת מהמחיר בשירות מלא). המועדון נותן גם הנחה של 92 אגורות לליטר סולר (ההנחה ניתנת כזיכוי בחיוב החודשי. לרשימת התחנות לחצו כאן).

אגב, לעמיתי המועדון יש גם 10% הנחה ברשת חנויות הנוחות מנטה השייכת ל"דלק".

בדיסקונט ההטבה היא בתחנות הדלק של סונול. מחזיקי כרטיס אשראי "מפתח דיסקונט" של הבנק מקבלים הנחה של 25 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות מלא. בתדלוק בשירות עצמי, ההנחה מתבטאת ב-6 אגורות לליטר, ובבנזין 98 אוקטן וסולר: הנחה של כ-3% מן הסכום הכולל.

גם כאן יש לעקוב אחר רשימת התחנות המשתתפות בהטבה, וגם כאן העמיתים מקבלים גם הנחה ברשת חנויות הנוחות של סונול, Sogood, אלא שמדובר בהנחה קטנה יותר של 3% בלבד.

בשורה התחתונה, אם אתם חברים במועדון צרכנות כלשהו, בדקו היטב אם אתם זכאים להנחות על התדלוק והקפידו לתדלק בתחנות הדלק הרלבנטיות. בנוסף, מדי פעם רעננו את זכרונכם ובדקו שתנאי ההטבה לא השתנו.

הנחות בתדלוק 3

השוואה באתר/באפליקציית פולטאנק

אם אין לכם זמן לרוץ ולהשוות, יש אפליקציה מצוינת ששמה פולטאנק, שעושה את העבודה בשבילכם ומוצאת את התחנה הזולה בסביבה שלכם. באפליקציה ניתן להזין את האזור שבו אתם רוצים לתדלק והיא מציגה את התחנות באזור ואת המחירים שהן גובות.

כך למשל, כשמחפשים באזור תל אביב, מגלים שבעוד שתחנת סד"ש ברחוב החשמונאים גובה רק 5.95 שקל לליטר בנזין 95, בתחנת "דלק" בגן לונדון לא מבחינים בין שירות עצמי לשירות מלא וגובים 6.16 שקל לליטר, ואילו בסונול איילון ובתחנות רבות אחרות – גובים את המחיר המירבי המותר, כלומר, 6.16 בתדלוק עצמי ו-6.35 לליטר בשירות מלא.

כשמחפשים באזור מודיעין, מגלים שהתחנה הזולה באזור היא התחנה של מיקה בישפרו סנטר, שם המחיר לליטר בנזין 95 עומד על 6.09 שקל הן בשירות עצמי והן בשירות מלא, בעוד שבתחנות האחרות באזור, כמו דור אלון או סונול בשילת, המחיר הוא 6.16 שקל ליטר בתדלוק עצמי ו-6.35 שקל לליטר בשירות מלא.

קאר פול

נכון שיותר נוח לנסוע לבד מנקודה לנקודה, אבל מי שישכיל לנצל את שירותי שיתוף הנסיעות לנסיעה משותפת – בין אם כנהג ובין אם כטרמפיסט – יוכל לחסוך לא מעט.

שני שירותים פופולריים פועלים כעת בזירה – האחד של אפליקציית Moovit והשני של waze. בשני המקרים, בעל רכב יכול להוזיל את הוצאות הנסיעה (דלק, בלאי וכו') באמצעות צירוף שותפים לנסיעה, וגם אדם שיש לו רכב אך רוצה להשתמש בו פחות – יכול להצטרף כטרמפיסט.

שימוש בשאטלים

כאשר נוסעים מאזור ירושלים ומודיעין לתל אביב, אפשר לחסוך חלק מעלויות הדלק ולא מעט פקקים ע"י שימוש בשאטלים היוצאים מהנתיב המהיר. הרעיון הוא להשאיר את הרכב בחניון ולנסוע חינם לכמה נקודות בתל אביב.

אגב, מי ששירותי השאטל אינם מתאימים לו יכול גם כאן לנסוע בקארפול ולחסוך את מחיר הנסיעה בנתיב.

 

תגובות: 0

נגישות