הקרב על הספאם: חברות יאולצו להפסיק לשלוח לנו דואר שיווקי אחרי שהתנתקנו - פואנטה

הקרב על הספאם: חברות יאולצו להפסיק לשלוח לנו דואר שיווקי אחרי שהתנתקנו

הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה, אבל שימו לב מי התנגד

נמשך המאבק בספאם – והפעם בהצעת חוק שמטרתה לגרום לחברות להפסיק לשלוח לנו את הדואר השיווקי שלהן גם אחרי שהתנתקנו משירותיהן.

היום עברה בקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה הצעה שלפיה הודעת התנתקות מחברה תיחשב גם כהודעת סירוב לקבל ממנה פרסומות. כיום חברות שקיבלו הסכמה מהלקוח לשלוח לו פרסומות, בין היתר בעת התקשרות, חייבות להפסיק זאת רק אם הלקוח מודיע להם במפורש על סירובו לקבל את הפרסומות. לכן נוצר מצב שלקוחות מתנתקים מחברות מסוימות וממשיכים לקבל מהן פרסומות, כל עוד לא הודיעו אחרת, וההצעה שאושרה נועדה לקבוע כי הודעת ההתנתקות תיחשב גם כהודעה על סירוב לקבל פרסומות.

החברות, כמובן, מתנגדות להצעה. נציגת איגוד לשכות המסחר, עו”ד שרון כץ, אמרה כי באיגוד לא מבינים מדוע צריך לקשור את ההתנתקות מהשירות להתנתקות מפרסומות.

לדבריה, ההצעה תגרום לעסקים לאבד בנק לקוחות פוטנציאלי קיים, בעוד שללקוחות יש אפשרות להתנתק מפרסומות בכל רגע נתון. היא הציעה כי הניתוק מפרסומות יעשה בהודעה סירוב נפרדת, לאחר הניתוק מהשירות.

הצעה זו, כמובן, תשאיר בידי החברות מאגר גדול של לקוחות שהן יוכלו לשלוח להן הודעות, משום שרוב הלקוחות לא יטרחו לעשות את הצעד ולשלוח בנפרד בקשת התנתקות.

לכן, אין פלא שיו”ר הוועדה, ח”כ איתן כבל (המחנה הציוני) דחה את ההצעה.

לעומתם, ח”כ יעקב פרי (יש עתיד), שהיה בעבר מנכ”ל סלקום, לא ממש שם לנגד עיניו את טובת הצרכנים אלא את טובת החברות: “נניח שהתנתקתי מסלקום, בהתאם לשיקולים שלי, אבל סלקום יוצאת במבצע שיכול מאוד להתאים לי, אז למה אני צריך למנוע ממנה לשלוח לי פרסומת”, הוא שאל.

היו”ר כבל השיב כי על כל פרסומת שמתאימה לצרכן יש אלף שלא מתאימות ואמר: “99% מהפרסומות שאני מקבל לא מתאימות לי וכבר התייאשתי מהתהליך ההסרה. אם זה היה המקום היחיד שבו פורסם המבצע אז ניחא, אבל הם מפרסמים את זה בכל מקום ואפשר להגיע למידע. לעומת זאת, הניתוק מפרסומות הפך למשימה כמעט בלתי אפשרית. עוד הוא אמר כי אם החברות היו משקיעות בלקוחות כמו שהן משקיעות במחלקות השימור, אולי לא היה צורך במחלקות השימור. 

כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה לקריאה ראשונה.

תגובות: 0

נגישות