משרד הבריאות: רישיון בית האבות נאות כיפת הזהב הוגבל לשלושה חודשים

משרד הבריאות: רישיון בית האבות נאות כיפת הזהב הוגבל לשלושה חודשים

במהלך החודש הקרוב תוחלף הנהלת בית החולים בממלאי תפקידים אחרים שייקבעו בהסכמה עם משרד הבריאות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם יש עונש ראוי להתעללות בזולת, ובטח כשמדובר בקשיש חסר ישע? והאם ייתכן לאשר את המשך הפעלת המקום אפילו יום אחד? 

משרד הבריאות פרסם בדקות האחרונות את תוצאות ההשימוע לבית אבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, בעקבות התיעוד המצמרר של ההתעללות בקשישים חסרי הישע שם. במשרד הבריאות הדגישו כי יסייעו לכל משפחה שתרצה להעביר את קרובה מבית האבות למקום חלופי.

השימוע בוצע לבעליו של המקום, אבי רודרמן, שהתפטר היום, ועסק בהמשך הפעלת בית החולים "נאות כיפת הזהב", וכך נקבע בו:

1. הוצאת רישיון חדש לבית החולים למשך 3 חודשים בלבד. מהיום אסור יהיה לקבל חולים חדשים לבית החולים עד קבלת החלטה אחרת.

2. תעריף יום האשפוז יופחת בהתאם.

3. במהלך 3 חודשים יהיה רשיון זמני ומוגבל לבית החולים.

4. במהלך החודש הקרוב תוחלף הנהלת בית החולים בממלאי תפקידים אחרים שייקבעו בהסכמה עם משרד הבריאות. ההנהלה שתוחלף תכלול את שני מנהלי בית החולים, המנהלת הרפואית, האחות הראשית, מנהל העבודה הסוציאלית ומנהל מחלקה א1.

הפרדה בין הבעלים למנהלי המוסד, החלפת מנהל רפואי, החלפת אחות ראשית וסגניתה, עובדת סוציאלית ראשית ושאר מנהלי מקצועות הבריאות. יש להעביר לאישור המשרד את רשימת בעלי התפקידים לאישור.

5. בלילות יתווסף כוח עזר לכל מחלקה (ללא גריעה מהקיים בשאר המשמרות) ותוספת בכל לילה של אחות כללית שתסייר בין כלל מחלקות בית החולים ותעביר דיווח יומי ללשכה על עבודתה וממצאיה.

6. המשך הפעלת ביה"ח אחרי 3 החודשים הנ"ל, הסרת המגבלה על קבלת חולים חדשים ומתן רישיון חדש מותנים בהחלפת ההנהלה כמוזכר בסעיף 3 לעיל ובפעולות הבאות:

(1) הגשת תוכנית מובנית הכוללת הגדרת יעדים ומדדי תוצאה ולוחות זמנים להשגתם למניעה של אלימות נגד מטופלים, מצלמות לאיתורה בזמן ולטיפול מיידי ומתאים בה. אחות של בית החולים תבצע בקרה על הנ"ל 24 שעות ביממה. בשלב ראשון היא תדווח גם לגריאטר המחוזי על הממצאים והטיפול בהם מדי יום.

(2) חובת שילוט בכל מחלקה לגבי אפשרות פניה של מטופלים ובני משפחותיהם למוקד קול הבריאות (*5400) בכל תלונה.

(3) הגשת תוכנית על תהליך הכנסת מטפל חדש לעבודה, היקף ההדרכה שלו והתנסותו וכן קביעת השלב בו יטפל באופן עצמאי.

ליצמן: "לא מוכן לקבל את טיעון השכר הנמוך"

במסגרת שאלות האופוזיציה לשר הבריאות הערב במליאה, נשאל השר יעקב ליצמן על הפרשה, ואמר כך: "אני לא מוכן לקבל ששכר עובדים או תנאים, גרם למה שקרה. אני לא אקבל תירוצים. מי שלא רוצה לעבוד בשכר נמוך, שלא יבוא לעבוד. אבל אם הוא בא לעבודה, הוא צריך להתנהג כמו בן אדם אנושי, לא לעשות כל מיני דברים נוראיים.

"אני לוקח אחריות, אני לא זורק את זה. גם היום במשרד עשיתי סדר והתחלתי לבדוק כל מה שקורה. איך הולך הפיקוח, איך הולכים כל הדברים. אבל קודם כל צריך לדעת מה היה. לא ידענו על זה, וטוב שעשו לי את התחקיר הזה, וטוב שאנחנו מטפלים בזה. הפתרון הזה זה כמה פתרונות – נתתי הוראה להכניס מצלמות בכל בתי-האבות, אנחנו גם עושים ביקורי פתע עכשיו. עשו הלילה 10, ואנחנו הולכים לעשות את זה כל הזמן. היום פיטרנו עוד אנשים. המנהל של המוסד התפטר. יש כמה אנשים במשטרה, במעצר. אני חושב שזה נכון, ואני מברך על כך, ואנחנו צפויים לעוד אולי אפילו מעצרים. 

לדעתי פתרון אחד זה המצלמות. פתרון שני זה שנצטרך לתגבר את הפיקוח כאן. אבל הפתרון המרכזי זה הסיעוד. סיעוד ממלכתי פותר חצי מהבעיות מיד. למה? כי הסיעוד שאנחנו עושים, בתוכנית של משרד הבריאות, זה הסיעוד שחצי מהאנשים יהיו בבית, יקבלו את הטיפול, כולל כוח-אדם, כולל אפילו עובדים זרים שיקבלו תוספת שעות, תוספת תקציבים, וזו המטרה, לא להיות בבתי-אבות, שיהיו בבית".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות