האם ביטולי הטיסות באל על יימשכו? המו"מ שוב התפוצץ

האם ביטולי הטיסות באל על יימשכו? המו"מ שוב התפוצץ

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין רגע דל בסאגת אל על. לאחר שההנהלה טענה כי הטייסים פוצצו את המו"מ ועזבו את החדר בהפגנתיות – הטייסים שיגרו הבוקר תגובה בוטה בזו הלשון: "הדבר היחיד שמביך היא הדרך בה המנכ"ל הכושל של חברת התעופה הלאומית משקר לתקשורת בלי להתבלבל. בניגוד להודעתו – הטייסים לא נטשו את הדיון".

חילופי ההאשמות הללו מגיעים לאחר שאמש (ב') התקיימה פגישה בין הנהלת אל על לבין נציגי הטייסים בוועד העובדים, בתיווך יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. המחלוקת הנוכחית סובבת סביב תנאי השכר וההעסקה של טייסים שעברו את גיל 65, ואינם מורשים להפעיל טיסות מסחריות עד גיל הפרישה המותר בחוק, 67.

בשבוע שעבר כבר דווח על הסכמות. בהודעה שפורסמה אז מטעם הטייסים, נמסר כי בתיווך ניסנקורן הוסכם כי הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, יקבלו את השכר הרגיל שלהם מהתקופה שטסו, ויעבדו בתפקידי טייסים – בהדרכה או בתפקידי ניהול. כמו-כן סוכם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לטייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים. עוד נמסר כי יו"ר ועד טייסי אל על, ניר צוק, אישר את טיוטת ההסכם החדש. מנכ"ל אל על, דוד מימון, הדגיש אז כי לגבי נקודות אחדות עליו לקבל עדיין אישורים.

כנראה שהאישורים לא הושגו, והטיסות המשיכו להתבטל.

אמש הפגישה בין הצדדים התפוצצה לאחר זמן קצר.

מי אשם בפיצוץ? תלוי למי בוחרים להאמין. לדברי הנהלת אל על, נציגי הטייסים בנציגות העובדים נטשו בהפגנתיות את שולחן המו״מ, הביכו את יו״ר ההסתדרות והותירו אותו ואת הנהלת אל על המומים, ואילו לדברי הטייסים, מי שהמליץ לסיים את הדיון היה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הוא עשה זאת לאחר שמנכ"ל החברה דוד מימון חזר בו מהסכמות קודמות, העלה דרישות חדשות – וסירב להתפשר עליהן", הם טוענים.

עוד הם טוענים שהמנכ"ל מימון הגיע לפגישה ללא עורך דין – למרות שהיא נועדה לנסח סופית את ההסכמות. בשורה התחתונה, הם טוענים, מדובר במלחמת אגו: "אין ספק שהאגו של המנכ"ל רוצה לנצח את עובדיו הטייסים. זוהי גישה לא חכמה. מנהל ראוי לא היה מנסה "לנצח" את עובדיו אלא פועל ליישר את ההדורים ולצאת לדרך חדשה למען העובדים, הנוסעים והחברה, שלטייסים ולכלל העובדים היא בית קבוע, ודוד מימון רק גר בו בשכירות".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות