חוק ימי מחלה: מסתבר שמעסיק יכול לנכות יום מחלה גם אם לא שילם לכם בפועל

חוק ימי מחלה: מסתבר שמעסיק יכול לנכות יום מחלה גם אם לא שילם לכם בפועל

הצעת חוק שעברה בטרומית אמורה לתקן את העיוות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בישראל כבר מזמן הבהירו לעובדים בישראל כי עדיף להם לבוא חולים לעבודה – וזאת משום שלפי חוקי העבודה המעוותים, המעסיק לא צריך לשלם להם על יום המחלה הראשון – וגם על היומיים שלאחר מכן הוא משלם רק על מחצית יום עבודה.

אלא שהעיוות הזה, כך מסתבר, הרבה יותר גדול – יש מעסיקים שאמנם לא משלמים לעובדים על היום שבו נעדרו מפאת מחלה, אך לא מהססים לנכות את היום הזה ממכסת ימי המחלה. בנוסף, גם על ימי המחלה השני והשלישי, שאמורים לנכות בהם חצי יום – הם מנכים יום מחלה שלם.

אתמול אושרה בקריאה טרומית שאמורה לשים קץ לעיוות הזה, כך שאסור יהיה לנכות ממכסת ימי המחלה ימים שבעדם לא שולמו לעובד דמי מחלה.

מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה). 

לפי ההצעה, היות שעל היום הראשון המעסיק אינו משלם דמי מחלה, יום זה לא צריך לרדת ממכסת הימים שלהם זכאי העובד לתשלום דמי מחלה. כמו כן בימים השני והשלישי, שבהם המעסיק משלם לעבוד את מחצית שכרו, ינוכה לעובד מחצית יום מחלה (עבור כל יום).

לדברי ח"כ מקלב, לעובדים נגרם עוול גדול כאשר מתוך מכסה של 18 ימי מחלה, מנוכים ימים שעבורם לא קיבלו תשלום: "קיבלתי על כך המון פניות מעובדים וההצעה הזו באה לתקן את העוול הזה".

52 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות