רפורמת ההימורים החוקיים: לא תשמעו את אראלה בצהריים והמס יעלה

רפורמת ההימורים החוקיים: לא תשמעו את אראלה בצהריים והמס יעלה

מירוצי הסוסים יופסקו בקרוב, אבל קיים חשש לזליגה של מהמרים להימורים לא חוקיים. במשרד האוצר מתכננים להגביר את האכיפה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם זה מה שיגרום לישראלים להפסיק לחכות לטלפון מאראלה? במסגרת הרפורמה בשוק ההימורים שאושרה השבוע, אסור יהיה לפרסם משחקי הימורים ברדיו ובטלוויזיה בין השעות 13:00 ל-19:00, ואסור יהיה גם לפרסם את הטוטו והפיס כגורמים "משני חיים".

אין ספק שהפרסום המאסיבי של הפיס והטוטו, החל מהטלפונים המוקלטים של אראלה ועד כדורי הלוטו שגואלים את העובדים מהייסורים בעבודה, פועלים היטב כחלק ממכונה משומנת שהביאה עוד ועוד ישראלים להוציא הון על הימורים חוקיים, אבל נראה שהמגבלות על הפרסום כפי שאושרו רחוקות מלפתור את הבעיה.

במסגרת הרפורמה, יופסקו גם מירוצי הסוסים. זאת, בנוסף להפסקת הפעילות של מכונות המזל ובנוסף להחלטה שהתקבלה בדצמבר 2016 בוועדת הכספים, להעלות את המיסוי על הרווחים מהזכייה מ-30% ל-35%.

נושא ההימורים החוקיים הוא אחד הדגלים שהניף שר האוצר משה כחלון עם כניסתן לתפקיד, ונראה שלאור הכישלון בטיפול בנושא הדיור, חשוב לו מאוד להצליח בנושא הזה. 

כפי שפרסמתי כאן לא פעם, תעשיית ההימורים החוקיים הפכה למפלצת שהשתלטה על חייהם של ישראלים רבים, כאשר נראה שהטוטו והפיס שמו להם למטרה להגדיל עוד ועוד את הכנסותיהם – ואכן הצליחו לעשות זאת. 

                        הגידול המואץ בשוק ההימורים החוקיים בשנים 2008-2015

הכנסות מפעל הפיס 2

כעת, במסגרת הרפורמה, נקבע כי מפעל הפיס והמועצה להסדר ההימורים בספורט יעבירו, מתוך 'הכספים החונים' שלהם, סך של 300 ו-500 מיליוני שקלים, בהתאמה, לתקציב המדינה בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018.

בנוסף, נקבעו כללים לזיהוי משתתף בעת רכישת כרטיס למשחק הימורים ובעת בואו לפדות זכייה.

החשש, כמובן, הוא מפריחת ההימורים לא חוקיים. במשרד האוצר יקצו 20 מיליון שקל להגברת האכיפה על הימורים לא חוקיים באמצעות תגבור המשטרה, משרד המשפטים ורשות המסים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות