אושר לקריאה ראשונה: יורחב מספר האימהות הזכאיות לשעת הנקה

אושר לקריאה ראשונה: יורחב מספר האימהות הזכאיות לשעת הנקה

עם זאת, אין מה למהר לשמוח – נשים בחצי משרה עדיין לא זכאיות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עיוות קטן מתוך לא מעט עיוותים עשוי להיות מתוקן בקרוב בתנאי ההעסקה של אימהות לאחר לידה. היום אושר לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כי גם אימהות שלא מוגדרות כעובדות במשרה מלאה יהיו זכאיות לקבל שעת הנקה.

כיום, רק עובדת שלפני הלידה עבדה במשרה מלאה (לפי הגדרת מעסיקה) זכאית לשעת הנקה. המשמעות היא היעדרות בתשלום של שעה ביום מהעבודה, הניתנת לאם בארבעת החודשים הראשונים לאחר החזרה מחופשת הלידה. לפי הצעת החוק, שהוגשה על-ידי חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), שעת היעדרות תינתן מעתה למי שעובדת 176 שעות בחודש לפחות, ללא קשר להגדרת היקף משרתה על ידי המעסיק. המשמעות היא 8 שעות עבודה ביום לפחות.

כאמור, מדובר בתיקון של עיוות קטן. מצבן של אימהות עובדות לאחר לידה רחוק מלהיות טוב – והמצב בישראל הוא אולי המורכב ביותר מבין מדינות ה-OECD. חופשת הלידה קצרה, ולאחריה נאלצת האם או להפסיק להיניק או להתחיל לשאוב חלב בעבודה.

בנוסף, מדינת ישראל אינה טורחת לדאוג למסגרות טיפול לתינוקות במחיר שפוי, ומשפחות רבות מוציאות אלפי שקלים על מסגרת.

משום מה, ממשלת ישראל סבורה שמקומה של האם הוא בעבודה עד שעות מאוחרות. ח"כ אשר סיפר בדיון כי משרדי הממשלה ביקשו שלא להחיל את החוק, גם לא באופן חלקי או יחסי, על מי שעובדת בחצי משרה. זאת על מנת לעודד נשים לעבוד בהיקף שעות גדול יותר.

בעיניי, זו פשוט שערורייה.

נחמה פורתא אפשר למצוא בכך שהחוק יאפשר גם למי שעובדת כשמונה שעות ביום להצטרף למעגל הזכאיות לשעת ההיעדרות. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות