כמה שומן יש בפסטרמת עוף דלת שומן של זוגלובק? כנראה יותר ממה שנדמה לכם

כמה שומן יש בפסטרמת עוף דלת שומן של זוגלובק? כנראה יותר ממה שנדמה לכם

לקוחה ששלחה פסטרמות למעבדה גילתה שיש בהן אחוזי שומן גבוהים מהמובטח, וכך גם הקלוריות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נקניק הוא אחד מאותם מזונות שרחוקים מההגדרה "בריא", ובכל זאת יש קהל לקוחות גדול שרוכש נקניק, ובפרט נקניק שמוגדר דל שומן. אלא שצרכנית שנוהגת לקנות פסטרמה חזה עוף מעושן ופסטרמה חזה עוף ברביקיו של זוגלובק – שני מוצרים שעל אריזותיהם מתנוסס הכיתוב "דל שומן" – גילתה שיש בהם הרבה יותר שומן מהמובטח. כעת היא מגישה נגד החברה בקשה לתביעה ייצוגית (ת"צ 20210-01-17), בגובה של כ-23 מיליון שקל.

מדובר הן בנקניק הנמכר במשקל והן הנמכר במעדנייה, שלפי הכיתוב אמור להכיל 0.5%-2% שומןל-100 גרם – וכמות קלוריות בהתאמה לכך. על גבי המוצר מופיע בהבלטה הכיתוב "דל שומן" ובצידו אחוזי השומן. בפירוט הסימון התזונתי שעל גב האריזה, מצוין ערך קלורי ומשקל שומן בגרמים מתוך 100 גרם מוצר.

התובעת, המיוצגת ע"י עו"ד אורן גוליאן, היא אם לשלושה, המעידה כי היא ובעלה מתמודדים עם בעיית השמנה ולכן היא נוהגת כבר שנים לרכוש את הפסטרמות דלות השומן של זוגלובק, למרות שהן יקרות פי שניים מהפסטרמות הרגילות.

לדבריה, היא שלחה את המוצרים לבדיקה במכון התקנים וגילתה שאכן בפסטרמות עוף קיים אחוז שומן גבוה מן המוצהר, כך שהם אינם דלי שומן.

ממצאי מעבדת מכון התקנים, כפי שהו מופיעים בבקשה, מראים כי ב-100% מהבדיקות (4 מתוך 4) התגלו חריגות מהתקן האוסר לכנות מוצר בעל יותר מ-2% כ"דל שומן"; ב-3 מתוך 4 בדיקות התגלו גם חריגות מהתקנות המתירות סטייה של עד 20% מהמוצהר על האריזות (2% שומן).

החריגה הגדולה היותר הייתה במוצר חזה עוף ברביקיו – סטייה של 70% מהמוצהר.

החריגה שנמצאה בערכי הקלוריות עמדה על 2%-12% לפי ממצאי מכון התקנים.

תגובת זוגלובק: "אל זוגלובק לא הגיעה התביעה הזו. לכשתגיע ילמדו ויגיבו".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות