ביי ביי למכונות המזל. לפחות בינתיים

ביי ביי למכונות המזל. לפחות בינתיים

מה עומד מאחורי הזיגזג של בג"ץ, שרק לפני שלושה ימים אישר את המשך פעילותן?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מהשעה 18:00 ביום ד', הפסיקו מכונות המזל של מפעל הפיס לפעול – וזאת לאור צו שהוציא בג"ץ. הצו הזה מבטל את הצו ההפוך שבג"ץ הוציא בדיוק שלושה ימים קודם לכן – שבו הוא דווקא קיבל את עתירתם של זכייני מפעל הפיס, שטענו שלא ניתנה להם שהות להתארגן.

מה שגרם לשופט יורם דנצינגר לשנות את דעתו הוא תשובת משרד האוצר ומפעל הפיס, שלפיה הזכיינים עודכנו בזמן על המועד הצפוי של הפסקת פעילותן של המכונות.

מדובר ב-500 מכונות, שתורמות הרבה מאוד כסף לקופת מפעל הפיס. כפי שפרסמתי כאן לאחרונה, במשרד האוצר הוחלט לאמץ המלצות שמטרתן לצמצם את ההימורים החוקיים, והדבר כבר נדון במשך כמה חודשים בממשלה ובכנסת. ההכנסות מהימורים חוקיים בכלל הולכות ועולות מדי שנה, כשהישראלים מתפתים להאמין שבכל רגע אראלה תתקשר ותשנה את חייהם. בשנת 2014 הגיע הפדיון ממכונות חיש גד אלקטרוני לכ-573 מיליון שקל, לאחר שרשם עלייה ממוצעת של כ-12%משנת 2009.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות