ייצוגית נגד אל על: אפליה נגד ישראלים שמצטרפים למועדון הנוסע המתמיד

ייצוגית נגד אל על: אפליה נגד ישראלים שמצטרפים למועדון הנוסע המתמיד

בקשה לייצוגית נגד אל על חושפת אפליה נגד ישראלים שמצטרפים למועדון הנוסע המתמיד. הדרישה לתשלום 25 דולר מופיעה באתר בעברית בלבד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין דרך אחרת לראות את זה – מבחינת אל על, הלקוחות הישראלים הם כנראה מובנים מאליהם. אחרת, אי אפשר להסביר את האפליה באתר האינטרנט של הנוסע המתמיד. בעברית נדרשים המצטרפים לשלם 25 דולר על הזכות להיות נוסעים מתמידים, ואילו באנגלית כתוב שההרשמה למועדון חינם!

התובעות הן שתי אחיות שהצטרפו למועדון הנוסע המתמיד באותו מועד, אך האחת עשתה זאת באתר באנגלית והשנייה באתר בעברית. לאחר ההצטרפות, נדהמו לגלות שבעוד שהראשונה לא נדרשה לשלם דולר אחד, השנייה שילמה 25 דולר.

באי הכוח של התובעות, עו"ד חן שטיין ועו"ד ליאת שטיין, מעריכים את הנזק שנגרם ללקוחות ב-60 מיליון שקל.

אל על נוסע מתמיד עברית

אפליה נגד ישראלים באל על

אפליה נגד ישראלים באל על – גם בנושא פיצוי

למעשה, זאת לא הפעם הראשונה שהאתר של אל על באנגלית מציג לגולשים מציאות שונה מזו שמוצגת לגולשים בעברית. ההנחה היא כנראה שתיירים גולשים באתר באנגלית, והישראלים – באתר בעברית.

רק לאחרונה פרסמתי כאן ידיעה על כך שאל על מציעה פיצוי רק לאזרחים זרים כאשר יש עיכוב בטיסותיה באיחוד האירופי, ואילו לישראלים היא אינה מציעה זאת.

את הזכות לקבל פיצוי היא מפרסמת באתר באנגלית, כפי שהיא מחויבת על פי הדירקטיבה האירופית, אבל המידע הזה נעלם מעיני הישראלים שגולשים באתר בעברית. בנושא זה הוגשו שתי בקשות לתביעה ייצוגית, וכעת גם בנושא מועדון הנוסע המתמיד מוגשת בקשה לתביעה ייצוגית (ת"צ 51826-12-16).

אל על מדגימה: זלזול מתמשך בנוסעים

כזכור, בעת הדיונים בבית המשפט בין הנהלת החברה לבין הטייסים נודע גם שאל על האריכה במכוון את הטיסות הטרנס-אטלנטיות כדי לאפשר לטייסים להרוויח יותר כסף – וזאת, כמובן, על חשבון זמנם וכספם של הנוסעים.

במילים אחרות, לא די בזה שבמשך שנתיים אל על ביטלה טיסות ועיכבה אותן בגין סכסוך עבודה עם הטייסים – כשהנפגעים העיקריים הם הלקוחות הישראלים; לא די בזה שאל על התחילה לגבות תשלום בעבור בחירת מושב – לאחרונה מסתבר שהיא גם מפלה לרעה דווקא את הלקוחות הכי נאמנים שלה.

אז אמנם כשמדובר בעסקים, לא נהוג להשתמש במושגים כמו "עלבון", אבל במקרה הזה נראה שזו התחושה העיקרית שצריכים הישראלים חברי מועדון הנוסע המתמיד, לחוש לאור התנהלותה של חברת אל על באופן עקבי.

תגובת אל על: "התביעה טרם התקבלה. עם קבלתה הנושא ייבדק ונגיב בערכאות המקובלות".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות