קסטרו רוכשת 50% מאורבניקה, ששייכת בחלקה לבר רפאלי. איך זה משפיע על הצרכנים?

קסטרו רוכשת 50% מאורבניקה, ששייכת בחלקה לבר רפאלי. איך זה משפיע על הצרכנים?

העסקה משקפת מגמה מתרחבת של קבוצות ששולטות בענף האופנה – האם התחרות נפגעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נמשכת מגמת הרכישות של חברות אופנה קטנות ע"י חברות אופנה גדולות – קסטרו רוכשת 50% מרשת אורבניקה (פאלו ריטייל בע"מ), תמורת כ-90 מיליון שקל – שאחת מבעליה היא הדוגמנית בר רפאלי. מועדון הלקוחות של קסטרו לא יכלול כרגע את הרשת, כפי שהוא לא כולל את רשת הודיס שגם היא נרכשה בחלקה לא מזמן (ראו בהמשך).

רשת אורבניקה, שמזכירה בעיצוב ובאווירה את הרשת הבינלאומית primark שהישראלים נוהרים אליה בערי אירופה השונות, מונה נכון להיום 5 חנויות ענק – באילת (בקניון מול הים), בתל אביב (קניון עזריאלי) בבאר שבע (קניון עזריאלי נגב), באשדוד (ביג אשדוד) ובראשון לציון (בסינמה סיטי, ראשון לציון). מדובר ברשת מצליחה מאוד שהתורים בה משתרכים לאורך כל היום. את שנת 2016 היא צפויה לסיים עם הכנסות בטווח של 118-120 מיליון שקל ורווח תפעולי של 10-11 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

בקסטרו החלו במגמה של התרחבות כבר לפני כמה חודשים, כשהרשת רכשה באוגוסט 26.4% מהמניות של הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססוריז – שגם הם בחלקם בבעלות בר רפאלי ושותפיה. למעשה, אורבניקה נמצאת בבעלות מספר שותפים, שהראשי בהם הוא יוסי גביזון. שותפים נוספים הם ניצן ישראלי, מריאנו קרפ, אורן בר גיל, אלי גבי, בר רפאלי וציפי רפאלי – והם בחלקם אלה שמחזיקים בהודיס, קרולינה למקה, טופ טן ואקססוריז.

במילים אחרות – כשאתם מסתובבים בקניון ומגהצים את כרטיס האשראי פעם אחת באורבניקה, פעם בקסטרו, פעם בהודיס ופעם בקרולינה למקה – בסופו של דבר הכסף שלכם מתגלגל (בחלקו לפחות) לכיסה של משפחת רוטר, המחזיקה בקסטרו. 

וקסטרו ממש אינה רשת האופנה היחידה ששואפת להתרחב ולהפוך לקבוצה שחולשת על שחקנים בענף. מבחינת הצרכנים, המשמעות היא שהענף נשלט על-ידי כמה גורמים חזקים שמכוונים את המחירים, את מכירות סוף העונה ואת הקולקציות, ומן הסתם -התחרות נחלשת ככל שמספר השחקנים פוחת.

הנה עוד דוגמאות:

* פוקס עושה זאת כבר כמה שנים, והיא למעשה בעלת הזיכיון של אמריקן איגל, מנגו, The Children's Place, ללין, בילבונג ועוד. לאחרונה נודע כי היא גם רוכשת זיכיון לרשת ההנעלה הבינלאומית Foot Locker.

* גולף, כידוע, חולשת על כמה מותגים משלה, כמו רשת אינטימה, פולגת, כיתן, Blue Bird, Adika, טופש שופ ומקס מורטי.

* הוניגמן היא גם בעלת רשת TNT.

* רנואר היא בעלת הרשת טוונטי פור סבן (TwentyFourSeven).

* רשת סולוג היא חלק מקבוצת בריל שמחזיקה גם בגלי, ניין ווסט ולי קופר.

* רשת הנעליים הפופוךרית אלדו היא גם בעל הרשת ספרינג.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות