איפה תמצאו קוטג' או חלב בקרטון בחמישה שקלים? סופר קופיקס הוא סופר משתלם, גם אחרי שייכנסו מוצרים שיעלו 10-25 שקל

איפה תמצאו קוטג' או חלב בקרטון בחמישה שקלים? סופר קופיקס הוא סופר משתלם, גם אחרי שייכנסו מוצרים שיעלו 10-25 שקל

 

אם יש סופר שהייתי מאוד מאוד רוצה שיפתחו בשכונה שלי, הרי זה סופר קופיקס. זול וידידותי למשתמש. הצרכן הישראלי חייב להיגמל מהרגלים ישנים, אף אחד לא יכול לעשות בשבילו את העבודה. צרכנים נאמנים פשוט תוקעים לעצמם גול עצמי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קוטג' שטראוס ב-5 שקלים, ליטר חלב תנובה ב-5 שקלים, תה ב-5 שקלים (10 תיונים), 2 מילקי ב-5 שקלים, 2 אריזות פסטה 500 גרם ב-5 שקלים, חלה לשבת ב-5 שקלים… אם יש סופר שהייתי מאוד מאוד רוצה שיפתחו בשכונה שלי, הרי זה סופר קופיקס. זול וידידותי למשתמש – בלי משחקים, בלי מחירים בסיומת 90 אגורות ובלי לקרוע את הכיס. כל המוצרים ב-5 שקלים – חלקם באריזות מוקטנות. נכון, לעתים יש מוצרים שאפשר למצוא מחוץ לסופר הזה בפחות מ-5 שקלים – אבל הם ספורים מאוד, ובקנייה גדולה הפער הזה מתקזז בגדול.

ומדוע אני כותבת זאת? משום שהערב פורסם בדה מרקר שבסופר קופיקס יימכרו גם מוצרים ב-10, 15, 20 ו-25 שקלים. מסתבר, כך צוטטה בכתבה חגית כץ-שינובר, סמנכ"לית הרשת ובתו של כץ, שלא פשוט לגרום לישראלים לקנות מוצרים שהם לא מכירים, ולא פשוט לגרום לחלק מהיצרנים לייצר את המותגים שלהם באריזות מוקטנות. בכל אופן, כך מבטיחים ברשת, עדיין 90% מהמוצרים יימכרו במחיר האחיד והנמוך של 5 שקלים. בין המוצרים במחירים החדשים – קורנפלקס כריות ב-25 שקל, יין של סגל ב-20 שקל ושמפו פינוק ב-10 שקלים. 

סופר קופיקס 3סניף סופר קופיקס בהרצליה. צילום: דפנה הראל כפיר

כזכור, את רשת הסופרמקטים סופר-קופיקס הקים אבי כץ לפני שנה וחצי, בהמשך לרשת בתי הקפה קופיקס, כשהוא מבטיח מחיר אחיד של 5 שקלים לכל המוצרים בה. כיום לרשת 26 סניפים. 

בניגוד למי שסבור שהקונספט של סופר קופיקס נכשל, אני סבורה שהמצב קצת יותר מורכב מזה. ראשית, כל הכבוד לסופר קופיקס, שממשיכה להוביל את המאבק ביוקר המחיה ומתאימה את עצמה למציאות – כך שמצד אחד היא עדיין מציעה שורה ארוכה של מוצרים במחיר נמוך של 5 שקלים, ומצד שני מבינה שהיא צריכה לספק לצרכנים עוד מותגים ומוצרים שחסרים להם, תוך שהיא שומרת על מחירים נוחים.

שנית, הצרכנים הישראלים נכשלים שוב ושוב בשלושה מבחני צרכנות:

הראשון הוא מבחן הנאמנות. צרכן נאמן הוא צרכן טיפש. צרכן נאמן לא מסתכל על המחיר וגם לא על המרכיבים, הוא מסתכל על המוצר שהוא מכיר ומכניס אותו לעגלה באופן אוטומטי. צרכנים נאמנים פשוט תוקעים לעצמם גול עצמי. חברה שיודעת שהצרכנים בכיס שלה, יודעת שכל מחיר היא תנקוב בו – היא תקבל. היא גם יודעת שלמרות שאולי תהיה התמרמרות, בסוף הצרכן הנאמן והטיפש יושיט יד למדף ויכניס את המוצר לעגלה. 

המבחן השני שהצרכנים הישראלים נכשלים בו הוא מבחן העדר. במקום לבחור בחירה מושכלת ולקנות מה שמתאים לצרכן מסוים, הוא קונה מה שכולם קונים. אם כולם קונים שוקולד של עלית – אותו צרכן יקנה שוקולד של עלית, ואם כולם קונים חמאת בוטנים של סקיפי – אותו צרכן יקנה חמאת בוטנים של סקיפי. בסופר קופיקס מוכרים חמאת בוטנים מיובאת באריזה מוקטנת של 227 גרם, תחת המותג super cofix, והניסיון מגלה שהיא טעימה ומשתלמת – אך השאלה היא כמה אנשים משכילים לתת הזדמנות למוצר הזה שהם לא מכירים. לשם ההשוואה, באתר של רשת מגה נמכרת חמאת בוטנים של סקיפי במשקל 462 גרם ב-17.90 שקל. 

הדוגמה הזאת מביאה אותנו למבחן השלישי – מבחן המותגים. הצרכנים הישראלים לא מוכנים להתנסות במוצרים חדשים, במוצרים שהם לא מוכרים, במוצרים שהם לא ממותגים. וצרכנים שכל מה שחשוב להם זה המותג המוכר שלהם, לא רק מוכרים את עצמם בזול, הם גם פוגעים בתחרות. 

סופר קופיקס 2נוזל כביסה ומרכך כביסה ב-5 שקלים. סניף סופר קופיקס בהרצליה. צילום: דפנה הראל כפיר

בריאיון לעדי דברת מדה מרקר, אמרה שינובר-כץ שהלקוחות לא רצו לקנות חלק מהמוצרים שהרשת ייבאה או סיפקה, משום שהם לא מכירים את המותגים. מניסיוני אני יכולה לומר שכל המוצרים שקניתי בסופר קופיקס מבלי שהכרתי אותם לפני כן, היו מוצלחים – החל מהתה, דרך מרכך הכביסה ועד חמאת הבוטנים, הלחם והפסטה. 

בשורה התחתונה, מדובר בהרגלי צריכה שחייבים להשתנות מן השורש, כי אם הצרכנים לא יעזרו לעצמם – שום יוזמה מהפכנית לא תציל אותם.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות