בית המשפט הוציא צו חסימה נגד אתר "סדרות", אך יש מעקף

בית המשפט הוציא צו חסימה נגד אתר "סדרות", אך יש מעקף

הצו ניתן על ידי השופט לבקשת ארגון זיר"ה, שמנהל מאבק ממושך נגד סדרות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עוד פרק בסדרת המתח אתר סדרות נגד ארגון זיר"ה: אחרי שורת מאבקים, הוציא אתמול בית המשפט המחוזי בתל אביב צו נגד אתר סדרות (sdarot tv), ולפיו האתר ייחסם. אלא שבאתר לא מרימים ידיים ומפרסמים לינק לגולשים שמסביר כיצד אפשר לעקוף את החסימה. הלינק מתפרסם גם בדף הפייסבוק של סדרות, שיש לו כבר למעלה מ-75,000 עוקבים. בעוד שהשופט מגן אלטוביה החליט כי ספקיות האינטרנט יחויבו כעת לחסום את האתר, עמוד הפייסבוק פעיל ומשדר "עסקים כרגיל".

הצו ניתן על ידי השופט לבקשת ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת), המאגד את חברות תוכן הווידיאו בישראל ובהן את זכייניות ערוץ 2, הוט, yes, סרטי יונייטד קינג ועוד. בספטמבר האחרון, כפי שפרסמתי כאן, החלה גם שרת המשפטים איילת שקד לקדם הצעת חוק, שלפיה אפשר יהיה לחסום בקלות אתרים שמעלים סדרות, מוזיקה וסרטים בצורה פיראטית (כלומר, שלא באישור יוצרי התוכן ותוך הפרת זכויות היוצרים שלהם). לפי ההצעה, מי שיעמיד לרשות הציבור יצירה בלי רשותו של בעל זכויות היוצרים במטרה להפיק רווח – יעבור עבירה פלילית ועלול להישלח לכלא לשנה. בית המשפט יוכל להוציא צו שיורה לספקיות אינטרנט לחסום את הגישה לאתר, ואפילו לעשות זאת מבלי לשמוע את עמדת מפעיל האתר אם ישתכנע שהצו חייב להיות מיידי כדי למנוע נזק חמור לבעל זכויות היוצרים.

רק עוד פרק במאבק נגד "סדרות"

מלחמה אבודה או פרק סיום? גולשי האתר טוענים שמכריחים אותם לשלם הון לחברות ענק, אבל הנפגעים האמיתיים הם היוצרים. המאבק נגד אתר סדרות נמשך כבר שנים – וזאת במקביל להתרחבות מאגר הגולשים בו. האתר מציע צפייה ישירה בסדרות ישנות וחדשות, למבוגרים, ילדים וכו', ברובן באופן פיראטי. הוא פתוח לצפייה חינם ואפשר גם לתרום לאתר 35 שקל בחודש ולצפות בתוכן ללא פרסומות ובאיכות HD. לפי הנתונים הוא מפרסם, יש לו 7,802 חברים רשומים.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות