בקשה לייצוגית נגד פייסבוק: "משתמשת בפרטים ובתמונות של קטינים לצרכים מסחריים"

בקשה לייצוגית נגד פייסבוק: "משתמשת בפרטים ובתמונות של קטינים לצרכים מסחריים"

תביעה דומה בארה"ב הסתיימה בהסדר פשרה שעלה לפייסבוק 20 מיליון דולר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם פייסבוק תשלם מיליונים כפיצוי על פגיעה בפרטיותם של ילדים? המחאה נגד השימוש המסחרי שעושה פייסבוק בפרטיהם של קטינים כבר הניבה לתובעים ייצוגיים בארצות הברית 20 מיליון דולר בעקבות הסכם פשרה, וכעת מוגשת בקשה דומה לייצוגית גם בארץ (17780-12-16).

נגד פייסבוק מועלות שורה של טענות, החל מהעובדה שהיא מעלימה עין מכך שרבים מהילדים שמצטרפים אליה הם בני פחות מ-13, ועד העובדה שהיא משתמשת בפרטיהם ובתמונותיהם במסגרת פעילותה המסחרית. הטענה החמורה שעולה מהבקשה היא שהילדים הגולשים בפייסבוק נחשפים לפרסומות, ובמיוחד פרסומות שעלולות להיות מזיקות, כמו פרסומת לאלכוהול וכו'. זאת, למרות שיש חוק האוסר פרסומות לקטינים.

התובעים הם ילדה צעירה ואביה, שהוא עצמו מומחה לשיווק בפייסבוק וכך נחשף לכמות הפרטים האישיים השייכים לקטינים שנחשפים בפייסבוק. הם מיוצגים על-ידי עו"ד יונתן רפפורט ועו"ד רועי ביטון.

התובעים טוענים שפייסבוק גורמת גם נזק להורים, שכן הם אלה שאמורים לבחור לאילו תכנים ייחשפו ילדיהם. עוד הם טוענים שפייסבוק אינה טורחת לאמת את גיל הילדים, אף שלמעשה היא יכולה לעשות זאת בקלות משום שהם משתפים שם פרטים כמו בית הספר והכיתה שבהם הם לומדים.

עוד עולה מהבקשה שלמרות שהחוק מחייב לפרסם מאגרי מידע, לא רשום בישראל שום מאגר מידע על שם פייסבוק. בהנחה שקיים בידי פייסבוק מאגר מידע, הרי שיש פה הפרה של החוק.

סכום התביעה הייצוגית לא נקבע, והתובעים מבקשים לקבל לשם כך נתונים מפייסבוק לגבי מספר הילדים הרשומים אצלה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות