בקשות לייצוגית נגד סוגת: "חומר ההדברה בחיטה גרם לנו חרדה וגועל"

בקשות לייצוגית נגד סוגת: "חומר ההדברה בחיטה גרם לנו חרדה וגועל"

הטלת האחריות על החקלאי לא מקובלת על התובעים. לטענתם על סוגת לבדוק את המוצרים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חומר ההדברה בחיטה של סוגת עלול לעלות לחברה הרבה כסף: היום הוגשו נגד החברה שתי בקשות לתביעות ייצוגית נגד סוגת – האחת בגובה 55.5 מיליון שקל (ת"צ 16767-12-16), והשנייה בגובה של כ-885.5 מיליון שקל (ת"צ 17808-12-16).

בתביעה הראשונה, התובעת, המיוצגת ע"י עו"ד אוריאל גניהר, היא אם לשלושה ילדים שרכשה את החיטה ואף בישלה ואכלה אותה. לטענתה, היא סבלה מכאבי בטן עזים ורק בדיעבד כששמעה על חומר ההדברה, הבינה את פשרם. בתביעה היא טוענת שסוגת לא עמדה בהבטחתה לדאוג למוצרים תקינים תחת בקרת איכות מחמירה, וכי חשיפת קיומו של חומר הדברה במוצר שאכלה גרמה לה לתחושות קשות של פעס ופחד. להערכתה, קבוצת הנפגעים כוללת 100,000 צרכנים.

גם בתביעה השנייה, התובעים – המיוצגים ע"י עו"ד אסף נוי ועו"ד דוד אור חן – הם ארבעה לקוחות שרכשו את אריזות החיטה שהחברה פרסמה את מספרי האצווה שלהם. לדבריהם, החברה התרשלה בכך שלא בדקה את המוצרים לפני שהגיעו אל החנויות. להערכתם, קבוצת הנפגעים כוללת 362,000 משפחות.

ייצוגית נגד סוגת – הסיבה: חומר הדברה בחיטה

כזכור, השבוע פרסמה סוגת הודעת recall, שלפיה היא אוספת מן החנויות אריזות 1 ק"ג ו-0.5 ק"ג של חיטה ששווקו לצרכנים הן תחת המותג סוגת והן תחת המותג של רמי לוי. זאת, לאחר שגילתה כי קיים חומר הדברה בצבע טורקיז בחלק מן האריזות. החברה לא פרסמה את שם החומר, אך במעריב פורסם כי מדובר ברעל עכברים ששמו רוש-80.

בהודעה שפרסמה החברה, היא מטילה את האחריות על החקלאי שסיפק לה את החיטה ומדגישה כי היא רק ארזה ושיווקה את המוצר. טענה זו לא מקובלת על התובעים, והם קובלים על החרדה והגועל שנגרמו להם, לרעיותיהם ולילדיהם שצרכו את המוצר.

התובעים מעלים תהייה כיצד ייתכן שחומר בצבע טורקיז בולט עין לא התגלה על-ידי סוגת, ומביעים חשש שלאור העובדה שהמוצרים לא נבדקו במעבדה – ייתכן שיש מוצרים מסוכנים נוספים של החברה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות