המענק השנתי לניצולי שואה יגדל ב-360 שקל (ועדיין יעמוד על פחות מ-4,000 שקל)

המענק השנתי לניצולי שואה יגדל ב-360 שקל (ועדיין יעמוד על פחות מ-4,000 שקל)

הקשישים הזכאים הם ניצולי שואה שאינם מקבלים קצבה חודשית העולה על 1,000 שקל. למענק ההטבות השנתי זכאים כ-130 אלף איש, ביניהם גם יוצאי מרוקו, אלג'יריה ועירק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום להגדיל את סכום מענק ההטבות השנתי המשולם לניצולי שואה שאינם מקבלים קצבה חודשית העולה על 1,000 שקל, לסכום של 3,960 שקל בשנה במקום 3,600 שקל בשנה. "למה לא מעגלים ב-40 שקל בשנה ומעמידים את הסכום על 4,000 שקל? כל פרוטה עוזרת", אמרה בוועדה יושבת ראש עמותת ילדים ויתומים ניצולי שואה בישראל, מרים גרייבר, כשהיא מצד אחד מודה על הגדלת המענק ומכירה בחשיבותו, ומצד שני מתחננת בשם הניצולים לעוד כמה שקלים בחודש. 

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), הצביע נגד, בדרישה להגדיל את הקצבה ב-1,000 שקל בשנה. "עמונה עולה לנו יותר. מספיק עם הגישה הקמצנית הזאת. כל פעם מגדילים בעוד קצת ועוד קצת. הרי האנשים האלה לא יהיו כאן עוד 15 שנה. זו הוצאה זמנית. החיים שלהם נגמרים. למה להעלות ב-10%? תעלו ב-20%-30%, הרי בעוד שנה פחות אנשים יקבלו את זה. זו מחווה יפה, אבל אלה עצמות שנזרקות".

למענק ההטבות השנתי זכאים כ-130 אלף איש, ביניהם גם יוצאי מרוקו, אלג'יריה ועירק, אשר זכאותם למענק נקבעה על ידי שר האוצר לפני כשנה. עלות הגדלת המענק היא כ-47 מיליון שקל בשנה. "מדובר בהעלאה משמעותית של 10%", אמרה בוועדה עו"ד שירה אוחיון מהלשכה המשפטית במשרד האוצר. "קיוויתי שנצליח להעלות את המענק בסכום יותר גבוה מאשר 10%, אך היו מגבלות תקציביות. עם זאת, לאור העובדה שמספר הזכאים הולך וקטן עם השנים, אני מציעה להשתמש בכסף שמתפנה כדי להגדיל את המענק לניצולים שמאריכים ימים", אמרה אחת ממובילות היוזמה, חברת הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו), שהיא גם יו"ר ועדת המשנה לעניין מעמד הקשיש, "אמליץ לפנות לשלטונות גרמניה, כדי שלא תימשך אפליה כלפי ניצולי שואה שעלו לארץ אחרי שנת 1953".

בסיום הדיון ביקש יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) מנציגי משרד האוצר לבדוק אפשרות להגדיל את המענק, ואלה הבטיחו לחזור עם תשובה בעוד כחודש. בנוסף הודיע אלאלוף כי אחת לשנה תדווח הרשות לזכויות ניצולי השואה על מיפוי הטיפול בכלל ניצולי השואה, ותצביע על לקונות שיש לתקן. 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות