רמי לוי זול, טיב טעם וקו אופ שופ יקרות. באיזו רשת כדאי לקנות את הקנייה השבועית, ואיפה תפסידו 300 שקל?

רמי לוי זול, טיב טעם וקו אופ שופ יקרות. באיזו רשת כדאי לקנות את הקנייה השבועית, ואיפה תפסידו 300 שקל?

כמדי שבוע, השוואת המחירים של המועצה לצרכנות מגלה שיש רשתות שמקפידות להיות יקרות, ואפילו יקרות מאוד. בחירה ברשת זולה, לעומת זאת, יכולה לחסוך 1,200 שקל בחודש ויותר. לא תאמינו כמה יכולים לחסוך תל אביביים… הטבלה בפנים 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תארו לעצמכם שהייתם יכולים לחסוך 200 או 300 שקל בכל שבוע בקלות – בלי להוריד את רמת החיים שלכם ובלי לפגוע בכסף הפנוי שלכם. האמת היא שזה אפשרי, אבל מצריך מכם לשנות ככמה הרגלים ואולי לוותר על הסופרמרקט שאתם רגילים לקנות בו. הפערים בתוך הערים עצמם מדהימים כך למשל, תל אביביים יכולים לחסוך השבוע יותר מ-260 שקל אם יבחרו נכון. 

למעשה, הבדיקה השבועית של סיירת המועצה לצרכנות מגלה פער עצום במחירו של סל מוצרים הכולל 67 מוצרים, המגיע לכ-370 שקל. הפער בין הרשת הזולה ביותר ליקרה, בממוצע, עומד על 32%, והפער בין הסניף הזול ביותר והיקר ביותר עומד על 55%. הרשת היקרה ביותר היא טיב טעם, בפרט הסניף בגבעתיים, שם עלה הסל הזה 1,036 שקל. הסניף הזול ביותר בארץ היה שוב סופר דבאח בחוצות המפרץ – כפי שהיה בשבועות האחרונים, שם עלה הסל הזה 667 שקל בלבד. ככלל, הרשת הזולה ביותר באופן גורף היא זו של רמי לוי, שם המחירים לסל הזה נעים בין 679 שקל בסניף בית שמש ל-768 שקל במישור אדומים. גם בתוך הרשתות עצמן יש פערים גדולים של עשרות שקלים. 

כמובן שתושבי גבעתיים לא יטרחו לנסוע עד חוצות המפרץ כדי לעשות קניות, אבל הם בהחלט יכולים לחסוך הרבה כסף, כמעט 300 שקל, גם בלי לעזוב את אזור המרכז, אם למשל יקנו בסניף רמי לוי בקניון רמת גן – שם הסל הזה עולה 744 שקל בלבד. 

השוואת רשתות בתל אביב

הבדיקה בוצעה היום, 1.12.16 באמצעות אתר פרייסז, והרשימה במלואה מתפרסמת באתר המועצה לצרכנות. היא מראה בבירור את מדיניות התמחור של הרשתות – כך ששופרסל שלי ומגה בעיר חולשות על המקומות היקרים בטבלה אחרי טיב טעם וקו אופ שופ, וגם ויקטורי לא בדיוק מככבת עם מחירים נמוכים. 

מה שמדהים לראות בבדיקה הוא פער עצום במחירי הפירות והירקות – כאשר את אותו סל בדיוק של פירות וירקות אפשר למצוא בשוק בבאר שבע, שוק אשקלון, שוק תלפיות בחיפה ורשת רמי לוי בכ-70 שקל, ואילו בטיב טעם ב-160 שקל! כמעט פי 2.5. גם מגה בעיר ושופרסל שלי בולטות לרעה בהשוואה – אותו סל של ירקות ופירות נמכר אצלן בכ-120 שקל. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות