האם המבצעים על הבשר בסניף רמי לוי בפתח תקווה פיקטיביים? תובעים טוענים שהרשת מעלה את המשקל בקופה

האם המבצעים על הבשר בסניף רמי לוי בפתח תקווה פיקטיביים? תובעים טוענים שהרשת מעלה את המשקל בקופה

לקוח קבוע של הרשת הגיש בקשה לייצוגית בטענה להונאה שיטתית. איך זה עובד?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם נוהגים לקנות בשר במבצע ברשת רמי לוי, ייתכן שאתם משלמים מחיר מלא ולא את המחיר המוזל. בקשה לתביעה ייצוגית (ת"צ 41679-11-16) שהוגשה לפני כשבוע נגד הרשת חושפת כי בסניף הרשת בפתח תקווה המחיר הסופי שמשלמים הצרכנים תמיד גבוה יותר מהמחיר שהיו אמורים לשלם – וזאת בשל שינוי המשקל של המוצר: "כאשר ברקוד המוצר נסרק בקופה, תוכנת הניהול המותקנת בקופה מציינת את מחיר המבצע, אולם משנה באופן מלאכותי כלפי מעלה את משקל המוצר הנרכש, כך שבסופו של דבר המוצר נרכש בסכום המלא, ללא הנחה" – נכתב בתביעה, שהוגשה ע"י לקוח קבוע של הרשת באמצעות עו"ד הילה סמורזיק ואלון אלשלום.

"למען הסר ספק, יודגש כי לא מדובר במוצרים אשר נשקלים בקופה, אלא מוצרים הנושאים מדבקת ברקוד של המשיבה, המציינת את מחיר המוצר לק"ג ואת משקלו של המוצר", נכתב בתביעה. "המוצרים כבר נשקלו, הוצמדה להם מדבקה על פי שקילה זו, ורכישתם מתבצעת על-ידי סריקת הברקוד בקופה. על גבי החשבונית מופיע מחיר המבצע לק"ג, אך מופיע משקל גבוה יותר מזה שעל מדבקת הברקוד, באופן שהמחיר הסופי הוא המחיר שעל המדבקה – והצרכן משלם מחיר מלא כאילו לא היה מבצע".

במילים אחרות, לטענת התביעה מדובר בשיטה שבה באופן קבוע המחיר מועלה לאחר השקילה כדי שהצרכן ישלם את המחיר המלא (מכפלת המשקל במחיר המבצע לק"ג). התביעה מציינת כמה וכמה פעמים שבהם שילם התובע יותר מכפי שהיה אמור לשלם. באחד מהמקרים, בספטמבר האחרון,  הוא קנה סטייק עין שמחיר המבצע שלו היה 49.90 שקל לק"ג, אך חויב לפי מחיר של 69.90 שקל לק"ג. בקנייה זו הפסיד 47 שקל.

במצטבר, הפסיד הלקוח כ-120 שקל בגין הרכישות השונות. להערכת התביעה, הנזק ללקוחות במהלך 7 השנים האחרונות נאמד ב-2 מיליארד דולר.

תגובת רמי לוי: מהרשת לא נמסרה תגובה.

תגובות: 0

נגישות