חלב משק של תנובה: מה ההבדל בינו לבין חלב רגיל?

חלב משק של תנובה: מה ההבדל בינו לבין חלב רגיל?

תנובה מבטיחה חלב מועשר באומגה 3, כשמקור האומגה אינו חיצוני אלא טבעי בחלב הפרה – כתוצאה מתזונה ייחודית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם ראיתם לאחרונה את הפרסומות של תנובה לחלב משק, לא בטוח שהבנתם מה בדיוק ההבדל בין החלב הזה לחלב הרגיל של החברה (חוץ מהאריזה הירקרקה). גם מי שטועם את החלב לא ירגיש שוני בינו לבין חלב רגיל. אז במה בכל זאת מדובר? תנובה מתאימה את עצמה למגמה העולמית של תאגידים שמשפרים את הייצור לא רק בשלבים האחרונים והמתועשים, אלא בתחילת התהליך. הכוונה היא שהפרות ניזונות מתוסף תזונה המבוסס על זרעי פשתן ומכיל אומגה 3. בחברה מציינים שכתוצאה מכך, החלב החדש מכיל איזון טוב יותר בין אומגה 3 לאומגה 6.

בשלב זה שותפות לפרויקט שתי רפתות ישראליות: רפת הרדוף ורפת הבונים, כשהמקור לרעיון היה דווקא בצרפת – שם מקובל תקן BBC (ראשי תיבות של Blue Blanc Couer), שמשמעותו שהחקלאי ויצרן המזון דואגים לכל שרשרת הערך, מבעלי החיים,  דרך הסביבה ועד לצלחת הצרכן.

בארץ הנושא הזה בחיתולים, למרות שצרכנים בישראל נוטים לומר שהם מייחסים חשיבות להיבט של שרשרת הייצור.

מכון וולקני ברפת דרום שבקיבוץ גת חקר את הנושא במשך כשנה וחצי (ספטמבר 2013 עד מרץ 2015), ומצא כי הוספת תוסף המזון הובילה באופן ישיר לשיפור בריאות הפרה. התזונה המשופרת הביאה גם לכך שמערכות העיכול של הפרות מפיקות כ-15% פחות גז מתאן – כך שיש פה גם תועלת לסביבה. מבחינת הצרכנים, החלב מועשר באופן טבעי ללא תוספות חיצוניות, ונוצרת שרשרת ייצור בת קיימא (Sustainable Food System).

ומה לגבי מחיר חלב משק של תנובה?

תנובה פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים וקיבלה אישור לקביעת מחיר מרבי לצרכן, שיעמוד על  6.20 שקל, כדי לוודא שמחיר חלב משק לצרכן יהיה קרוב למוצרי החלב המפוקחים (חלב מפוקח 3% בקרטון נמכר ב-5.75 שקלים לליטר). המחיר מוטבע על האריזה, כך שקמעונאים לא יכולים לגבות מחיר גבוה יותר מבלי שהצרכן ישים לב.

בתנובה מדגישים שגם האריזה עשויה מחומר גלם ידידותי לסביבה, ושהחברה קיבלה את תו איכות הסביבה של ארגון היערות העולמי FSC, המוודא כי חומר הגלם לאריזות מגיע מיערות שמנוהלים תוך שמירה על המערכת האקולוגית שלהם.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות