צרכנים תוהים: מדוע המילקי והדני מכילים חלב משוחזר במקום חלב?

צרכנים תוהים: מדוע המילקי והדני מכילים חלב משוחזר במקום חלב?

על חלק ממוצרי מילקי ודני של שטראוס נכתב כי הם יוצרו מחלב משוחזר. האם זה בכלל חלב?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ידעתם שכשהילדים שלכם אוכלים דני או מילקי, המוגדרים "מעדני חלב", קיים סיכוי שהם למעשה אוכלים מעדני חלב משוחזר? ואם ידעתם, האם אתם יודעים מהו חלב משוחזר?

צרכנים שרכשו לאחרונה דני ומילקי וטרחו להסתכל באותיות הקטנטנות שמספרות מה הם מכילים, מצאו שם את ההודעה הבאה: "עקב מחסור בחלב בחודשים יולי עד ספטמבר, קיימת אפשרות שהחלב מוחלף בחלב משוחזר (אבקת חלב ומים)".

פניתי לשטראוס כדי לברר את פשר ההודעה התמוהה הזאת, והנה ההסבר שקיבלתי מפרופ' אייל שמעוני, המדען הראשי של שטראוס: "חלב משוחזר הוא למעשה אבקת חלב שמוסיפים לה מים עד שמתקבל ריכוז זהה לזה שבחלב".

לדבריו, אין הבדל בערכים התזונתיים – משום שהחלב המשוחזר הוא חלב זהה בערכיו לחלב אמיתי.

אז מה היא בעצם אבקת חלב?

אבקת חלב היא חלב שיובש ממרבית נוזליו לכדי אבקה. אבקת חלב ניתנת להחזרת נוזלים. ניתן לשחזר אבקת חלב ולהפכה לנוזל הדומה בתכונות רבות לחלב, באמצעות הוספת מים.

בשורה התחתונה, מסתבר שאת אבקת החלב אנחנו פוגשים בהרבה יותר מוצרים ממה שנדמה לנו, גם אם חשבנו שאנו צורכים מוצר מחלב טרי ואמיתי.

באופן אישי, הייתי מעדיפה להתרחק כמה שפחות מחומר הגלם המקורי. עם זאת, מדובר במרכיב מקובל – במיוחד בתקופות שבהן יש מחסור בחלב טרי. מסתבר שמחסור בחלב קיים בעיקר בחודשי הקיץ. לדברי שמעוני, פחות מ-10% מהמעדנים יוצרו מאבקת חלב, ומדובר באירוע סטנדרטי משום שבכל שנה יש מחסור בחלב: "נקטנו שקיפות, ציינו את זה על המוצרים וחשבנו שזה ראוי ונכון. על פי חוק לא חייבים בכלל לכתוב את זה ואנחנו כן הוספנו את הכיתוב".

שקיפות או לא שקיפות, טוב לדעת מה יש במוצרים שאנו אוכלים, וחשוב שיש צרכנים עירניים שבודקים מה נכנס לגופם של ילדיהם.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות