אל על ממשיכה לאחר, אך מתחילה לגבות 10 דולר בגין בחירת מושב

אל על ממשיכה לאחר, אך מתחילה לגבות 10 דולר בגין בחירת מושב

כשמדובר במשפחה של 5 נפשות, הסכום מגיע ל-100 דולר בטיסות הלוך ושוב

 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
חשבון יומי – דפנה הראל על חברות הלוקרים וטיסות אל על

רוצים לשריין מושב בטיסת אל על? מעתה תצטרכו לשלם על כך 10 דולר – זאת בעקבות מדיניות שהכריזה עליה החברה ביוני האחרון ותקופה מ-1 בנובמבר. מדובר על נוסעים במחלקת תיירים. למעשה, נוסעים שרכשו כרטיסים במחלקות הרישום המוזלות (מחלקות רישום נמוכות מ-L) ואינם חברים במועדון הנוסע המתמיד במעמד סילבר ומעלה, יוכלו לבחור מושב ללא עלות רק מתוך היצע המושבים שאינו בתשלום, או לשלם 10 דולר לכיוון ולבחור את המושב הרצוי להם. נוסעים שלא הזמינו מושב מראש, יקבלו מושב ללא תשלום במעמד הצ'ק אין מתוך היצע המושבים שנותרו במחלקת תיירים.

המשמעות היא שאם משפחה טסה יחד וחשוב לה להיות בטוחה שבני המשפחה יושבים בסמיכות, הם יצטרכו להוציא עוד עשרות דולרים כדי להבטיח זאת. כשמדובר במשפחה של 5 נפשות, הסכום מגיע ל-100 דולר בטיסות הלוך ושוב. 

תגובת החברה: "אל על מיישרת קו עם חברות התעופה בעולם. במסגרת המדיניות החדשה, אל על תאפשר ללקוחותיה לבצע הושבה במח' תיירים על פי בחירתם בין מושבים שאינם בתשלום לבין מושבים בתשלום. נוסעים במחלקות הרישום הגבוהות (L ומעלה), הנמכרות לרוב בסמוך למועד הטיסה, וכן חברי מועדון ממעמד סילבר ומעלה, ימשיכו ליהנות ממגוון רחב של מושבים לבחירה חופשית ללא תשלום. באופן זה, לקוחות אלו יוכלו לקבל עדיפות בהושבה בהתאם לבחירתם.

גבייה נוספת במקביל לאיחורים וביטולים

הגבייה הנוספת הזאת באה במקביל לשיא שממשיכה אל על לשבור במספר האיחורים. גם באוקטובר היא המשיכה לככב בראש רשימת האיחורים של חברות התעופה, עם הישג מפוקפק של 66% איחורים בטיסות. מדובר בזלזול מתמשך בעובדים שסוקר כאן בהרחבה.

בנוסף, הסכסוך המתמשך עם הטייסים ממשיך לגבות מחיר מהנוסעים. שוב ושוב נוסעים מגלים שהם הזמינו טיסה באל על ושילמו על טיסה סדירה ואיכותית, אך בפועל הם טסים עם חברות אחרות, בדרך כלל חברות צ'רטר, שבהן לפעמים לא רק שאין מסכים אישיים אלא אפילו מסכים משותפים. הצוות הוא צוות זר והחוויה רחוקה מלהיות חוויה של חברת תעופה ישראלית כפי שהם ציפו לה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות