החל מהשנה: חיסון נגד שפעת בבית הספר

החל מהשנה: חיסון נגד שפעת בבית הספר

תלמידי כיתות ב' יחוסנו נגד שפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מהשנה יחוסנו תלמידי כיתות ב' נגד שפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר. ילדים שזה החיסון הראשון שלהם נגד שפעת, יצטרכו לקבל מנה שנייה במסגרת קופת החולים, חודש לאחר המנה הראשונה. במידה שהילד חוסן בעבר נגד שפעת, אין צורך במנות נוספות לשנה זו.

במשרד הבריאות מציינים שתלמידים נחשבים קבוצת סיכון לחלות בשפעת ומהווים גורם עיקרי בהפצת המחלה לקהילה, ולכן הוחלט לחסנם. ישראל אינה הראשונה לעשות זאת. לפי נתוני משרד הבריאות, באנגליה הביא חיסונם של ילדי בית ספר בחורף 2014-2015 לירידה של כ-94% בביקורי רופא בעקבות מחלת השפעת באזורים שבהם ניתן החיסון, לירידה של 74% במספר הביקורים בחדרי המיון עקב שפעת, ולירידה של 93% במספר האשפוזים. נצפתה ירידה במדדים אלה גם בקבוצות גיל שלא חוסנו, בעוצמה פחותה – ככל הנראה בשל צמצום מעגל הנדבקים.

במשרד מבקשים מההורים לעדכן את אחות בית הספר במקרים הבאים:

  • אם ביום מתן החיסון הילד סובל ממחלת חום חדה. במקרה זה עשויה האחות להחליט שמתן החיסון יידחה עד להחלמה.
  • אם לילדכם הייתה תופעת לוואי לאחר מנה קודמת של חיסון נגד שפעת.
  • אם לילדכם אלרגיה לביצים.
  • אם ילדכם קיבל חיסון נגד שפעת מ-01.09.16 ואילך.

כמובן שייתכנו תופעות לאחר קבלת החיסון, כגון תופעות מקומיות אודם, כאבים מקומיים ונפיחות באזור ההזרקה, הנמשכים לרוב כיום או יומיים לאחר החיסון. ייתכנו גם תופעות כלליות של חום, צרידות, שיעול, גירוי בעיניים, כאבי שרירים, כאבי ראש ועייפות, הנמשכות לרוב כיום או יומיים לאחר החיסון.

האם ניתן לקבל את החיסון בתרסיס? בבתי הספר הדבר לא אפשרי, אך מסתבר שהחיסון בתרסיס גם פחות יעיל, כפי שניתן לקרוא כאן: חיסונים-נגד-שפעת-תרסיס-או-זריקה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות