עכשיו גם ברכבת ישראל: מקומות ישיבה ייעודיים לקשישים, נשים הרות ונכים

עכשיו גם ברכבת ישראל: מקומות ישיבה ייעודיים לקשישים, נשים הרות ונכים

המושבים ממוקמים ליד הדלתות, כדי להקל על הכניסה והיציאה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשעה טובה, מצטרפת רכבת ישראל לאחיותיה בעולם ומייחדת בכל קרון מושבים ייעודיים לקשישים, נכים ונשים בהיריון. המושבים ממוקמים ליד הדלתות, כדי להקל על הכניסה והיציאה. הישיבה בהם אמנם אינה אסורה על נוסעים שאינם עונים להגדרות הללו, אבל המטרה היא שלא ייווצר מצב שקשישים, נשים הרות או נכים מוצאים את עצמם עומדים בקרון מלא. ברכבות הקומתיים יוקצו 53 מערכי ישיבה ייעודיים מסוג זה.

מי שנסע ברכבות בחו"ל, למשל בלונדון, מורגל כבר למושבים הללו שמכונים priority seat, אבל משום מה, בארץ זה לא היה נהוג עד כה. לצערי, יצא לי לשמוע על לא מעט מקרים שבהם נשים בחודשי הריון מתקדמים בילו את הנסיעה בתחבורה הציבורית בעמידה. גם קשישים שנאלצים לעמוד, בשעה שצעירים מהם יושבים בנוחות, אינם מחזה נדיר.

הפתגם "והדרת פני זקן" הוא בין החשובים ביותר בתרבות היהודית והישראלית, אבל בעידן שבו חברות עוקצות קשישים בעשרות אלפי שקלים – מה הפלא שמבחינת צעירים רבים הקשישים, הנכים והנשים בהריון פשוט שקופים? ברכבת הודיעו כי יפעלו להגברת המודעות בקרב הנוסעים למתן זכות ישיבה לקשישים, נשים הרות ונכים, וטוב נעשה כולנו אם נרים את העיניים מהמסכים ונפנה להם מקום.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות