חשש לסלמונלה במלווח: חלק מהמוצרים כבר הגיעו לחנויות - פואנטה

חשש לסלמונלה במלווח: חלק מהמוצרים כבר הגיעו לחנויות

מדובר במלווח של “אופרה”, המשווק על-ידי חברת נטו

שוב חשש לסלמונלה במוצר שכבר הגיע למדפים, הפעם במלווח של “אופרה”, המשווק על-ידי חברת נטו. חברת נטו משווקת גם את המלווח של שלושת האופים, אך אין חשש לגביו.

לפי הודעת החברה, “החשש התגלה בבדיקה שגרתית למלאווח מתאריך ייצור 6.9.2016 ותאריך אחרון לשימוש 6.9.2017 בלבד, ברקוד 7290002757757. החברה עצרה את הפצת המוצר באופן מיידי עם קבלת ההודעה ממפעל אופרה שערך את הבדיקה למוצריו. הודעה נמסרה למשרד הבריאות כמקובל ע”י היצרן, והמפעל מבצע בדיקות נוספות לאישור או שלילת החשש. בבדיקה שנערכה במערכת ההפצה התגלה כי מרבית המשלוח, כ-265 קרטונים, לא הופץ לרשתות השיווק. החברה פועלת לאיתור מספר קרטונים בודדים שיצאו לשיווק הבוקר. מי שרכש את המוצר מהתאריך המצוין, מתבקש ליצור קשר עם שירות לקוחות מפעל “אופרה” במספר 04-6249178 על מנת לקבל מוצר חלופי”.

אלא שמקריאת ההודעה עולה תובנה מטרידה – המוצרים יצאו לשוק והגיעו למדפים לפני שהגיעו תוצאות הבדיקה. נשאלת השאלה מדוע בכלל טורחים לשלוח את המוצרים לבדיקה, אם מתחילים לשווק אותם לפני שמגיעות תוצאות הבדיקה. כיצד חברה מרשה לעצמה לקחת את הסיכון שצרכן ירכוש מוצר נגוע בחיידק? במקרה הזה מדובר כנראה במספר נמוך של לקוחות פוטנציאליים, אבל גם זה, כמובן, יותר מדי.

כזכור, לפני חודש וחצי סערה המדינה בשל הסתרת הימצאותה של סלמונלה בקורנפלקס אלופים וקוקומן של יוניליוור, ומיד אחר כך בטחינת הנסיך. שתי הפרשות התפוצצו יותר בגלל הניסיון להסתיר את הזיהום מאשר בגלל הזיהום עצמו. כתוצאה מכך, שורה של חברות – שבעבר כנראה לא טרחו ליידע את הציבור על זיהומים שאותרו במוצריהן – הבינו שההסתרה רק תגרום להם נזק. כך למשל הגיע בזו אחר זו הודעות על חשד לליסטריה בצ’יפס קפוא ועוד. אפשר היה לצפות גם לנקיטת משנה זהירות מצד יצרנים, כך שלא יוציאו לחנויות מוצרים שטרם התקבל אישור לגבי תקינותם.

תגובות: 0
נגישות