מה ההבדל בין מרככי הכביסה? רמז: לא רק הריח

מה ההבדל בין מרככי הכביסה? רמז: לא רק הריח

הבקבוק נראה דומה, המחיר לפעמים דומה – אבל לפני שאתם קונים מרכך כביסה כדאי שתקראו את הכתבה הזאת. השוואת מחירים אמיתית דורשת קצת יותר מאמץ

מרכך כביסה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מכירים את המשפט "אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שיש בו?" כשמדובר במרכך כביסה – זה נכון במיוחד. הצצה על מדף מרככי הכביסה מגלה בקבוקים שנראים כמעט אותו דבר: כולם צבעוניים ויפים, וכולם באותו גובה. יש צרכנים שתמיד קונים את אותו מרכך כביסה, לא משנה כמה הוא עולה – כי הם מעריצים מושבעים של מותג מסוים בגלל הריח שלו או מסיבה אחרת. אולם יש גם צרכנים שטורחים ועושים השוואת מחירים – אלא שהם לא מודעים לפרט מהותי. כל מרככי הכביסה נראים אותו דבר, אבל התכולה שלהם שונה.

מדף מרככי הכביסה הוא אחד המדפים הכי מתעתעים בסופר. כאשר אתם משווים בין מרכך כביסה של סוד, בדין, סנו מקסימה, של לנור, סאנדיי, שופרסל ורמי לוי – אל תסתכלו רק על המחיר שלהם. הפרט החשוב ביותר נמצא דווקא בצד האחורי של המוצר – וזה כמובן המשקל.


באופן אינטואיטיבי, הצרכן יוצא מהנחה שכל מרככי הכביסה המרוכזים מכילים 1 ליטר, ושתמיד מומלץ להשתמש בפקק אחד לכל הפעלת מכונה. הכמות הזאת היא מעין קוד בלתי כתוב. אלא שזה ממש לא המצב – לא בכל הבקבוקים יש תכולה של ליטר מרכך ולא בכל מרככי הכביסה נדרש פקק שלם.

@dafna_harel_kfir #צרכנות #כביסה #שופרסל #כביסהרטובה #פואנטה ♬ צליל מקורי – דפנה הראל כפיר – פואנטה

חלק מהיצרניות משווקות מרככי כביסה בכמות קטנה יותר: מרכך הכביסה של בדין מכיל 960 מ"ל, המרכך של לנור מכיל 930 מ"ל, 900 מ"ל ואפילו 897 מ"ל ומרכך סוד מכיל 900 מ"ל בלבד. לעומתם, סנו מקסימה, קלין וסאנדיי (של סופר-פארם) מכילים ליטר. מדובר בפערים משמעותיים – במיוחד במרכך של סוד. בשנת 2016 החברה השיקה מרככים חדשים, וניצלה את ההזדמנות כדי להקטין את תכולתם. נחשו מה? המחירים נשארו בדיוק כמו קודם. המשמעות הייתה עליית מחירים חדה ונסתרת מהעין.

פואנטה בטלגרם

הצרכנים קונים בעיקר בעיניים, וכשהם רואים על המדף מרככי כביסה שנראים דומה במחיר דומה – הם לא יודעים שהמחיר בעצם שונה מזה שנדמה להם. מעט מאוד צרכנים מעלים על דעתם שהתכולה שונה, ועוד פחות מזה – מחשבים את המחיר ל-100 גרם.
בנוסף, חשוב לשים לב לעיצוב המוצר, שכן לפעמים הוא מכוון כך שתצרכו כמות גדולה מזו שאתם זקוקים לה. כך למשל, מרככי סוד נגמרים במהירות רבה יותר (ראו בהמשך), ולכן פחות משתלמים.

אז מי יותר זול – מרכך כביסה בדין, מקסימה, סוד או אחר?

כדי לדעת איזה מרכך כביסה יותר משתלם – בדין, מקסימה, סוד, סאנדיי, שופרסל, רמי לוי או אחר, הצרכן צריך לבדוק את המחיר ל-100 גרם. הנה דוגמה למחירים כעת בשופרסל.

מחיר מרכך כביסה 1 ליטר, 28 אפריל 2022

בדין  סנו מקסימה לנור סוד שופרסל
מחיר מוצר 15.90 ש"ח 17.90 ש"ח 15.90 ש"ח 12.90 ש"ח 10.90 ש"ח
תכולה 960 מ"ל 1 ליטר 897 מ"ל 900 מ"ל 1 ליטר
מחיר ל-100 גרם 1.66 ש"ח 1.79 ש"ח 1.77 ש"ח 1.43 ש"ח 1.09 ש"ח
מחיר לליטר 16.60 ש"ח 17.90 ש"ח 17.70 ש"ח 14.30 ש"ח 10.90 ש"ח

איך גורמת סוד לצרכנים לבזבז יותר מרכך?

כידוע, ברוב המרככים מקובל להשתמש בפקק אחד לכל שימוש במכונה. סוד מנצלת את הרגלי השימוש ומניחה שגם במקרה שלה הצרכן ישתמש בפקק אחד, אלא שהפקק עצום בגודלו: הוא מכיל כמות גדולה משמעותית מפקק של מרככי כביסה אחרים. כתוצאה מכך, הבקבוק מסתיים במהירות.
כך או כך, אם אתם רוכשים מרכך כביסה מרוכז, כדאי שתדעו שמספיק למלא רק שליש פקק – אין צורך ביותר מזה. ייאמר לזכות החברה שהיא מציינת על גב האריזה שזו הכמות המומלצת ל-4-5 ק"ג כביסה. עם זאת, היא מן הסתם יוצאת מהנחה שרוב הצרכנים ממלאים את הפקק כולו באופן אוטומטי, מתוך הרגל ומתוך הנחה שפקק אחד הוא הכמות הנדרשת.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות