טוב שנזכרו: משרד הבריאות טוען שיוניליוור שיקרה ושוקל הליך משפטי

טוב שנזכרו: משרד הבריאות טוען שיוניליוור שיקרה ושוקל הליך משפטי

לאחר שמשרד הבריאות שמר על עמימות בנוגע לפרשת הסלמונלה בקורנפלקס תלמה, סוף סוף זוכים הצרכנים לשמוע מסר ברור מהשר ליצמן

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לראשונה מאז פרצה פרשת הקורנפלקס, זוכים הצרכנים לשמוע מסר ברור משר הבריאות יעקב ליצמן. בראיון ברשת ב׳ אמר השר כי יוניליוור כשלה: ״החברה שיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנו רואים זאת בחומרה. אנו שוקלים להסיר את הרשיון בקו הייצור, לא נוכל לסמוך עליהם. צוותי המשרד חוקרים את המקרה החמור, שכרוך בפגיעה בבריאות הציבור״.

לפני כן פרסם משרד הבריאות הודעה חריגה בחריפותה, שכנראה מטרתה לייצר אצל הצרכנים תחושה שהאשם כולו מוטל על יוניליוור ולהסיט את האש ממשרד הבריאות עצמו: ״אתמול בערב דיווחה חברת יוניליוור למשרד הבריאות, שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק״.

עד כה נראה היה שהמשרד מסתפק בכוונה בתגובה מעורפלת שמטרתה למנוע נזק מהחברה יותר מאשר נזק לצרכנים. היום הוא משנה גישה, ולפתע מבטיח לעדכן את הציבור:

״אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות. בהתאם לכך, צוות מקצועי בכיר בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ואינג' אלי גורדון, מנהל שירות המזון, ייצא ביום ראשון למפעל לבצע ביקורת מקיפה. מטרת הביקורת היא לבחון את התנהלות המפעל. במקביל אנו שוקלים לנקוט בכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP לחברה.

״כמו כן יבוצעו הפעולות שלהלן:
1. תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.
2. נטילת דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים
3. נטילת דגימות נוספות מרצפת הייצור
4. נטילת דגימות מעבדה מדרכי השיווק
5. יודגש כי אין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה אולם אנו ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של סלמונלה אלטונה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות.
עוד יודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל.
משרד הבריאות ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות״.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות