בקרוב: דמי לידה יחושבו על פי ששת החודשים שקדמו ללידה ולא שלושה בלבד

בקרוב: דמי לידה יחושבו על פי ששת החודשים שקדמו ללידה ולא שלושה בלבד

בשורה לנשים לפני לידה: עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק שלפיה חישוב דמי הלידה יתבסס על השכר הממוצע בששת החודשים שלפני הלידה – ולא רק שלושה חודשים. 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה לנשים לפני לידה, במיוחד כאלה שלא עובדות בשכר גלובלי אלא בשכר שעתי: עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק שלפיה חישוב דמי הלידה יתבסס על השכר הממוצע בששת החודשים שלפני הלידה – ולא רק שלושה חודשים. זאת, משום שדווקא בשלושת החודשים האחרונים להריון נשים לעתים עובדות פחות ומרוויחות פחות. מטרת החוק להימנע ממצבים בהם משולמים למבוטחת דמי לידה אשר אינם תואמים לשכר הממוצע שהיא מרוויחה בחודש. הסכום יחושב או לפי השכר של שלושת החודשים האחרונים או לפי השכר של ששת החודשים האחרונים – הגבוה מביניהם.

הצעת החוק זוכה לתמיכה הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, ולכן צפוי שתעבור בקלות. הובילו אותה חברות הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו) ותמר זנדברג (מרצ), והיא מתייחסת לעובדות שכירות, כשנושא העצמאיות מטופל בסעיף נפרד. לדברי זנדברג, המטרה היא לסייע בעיקר לעובדות מוחלשות ולעובדות קבלן, שהשכר שלהן אינו גלובלי וכל היעדרות מהעבודה משפיעה עליהן.

במהלך הדיון ביקשו נציגי הביטוח הלאומי לעכב בשלושה חודשים את יישום ההחלטה בשל עומס משימות המוטלות על המוסד בעקבות שינויי חקיקה. חברות הכנסת התנגדו, אך בסופו של דבר הוסכם על יישום תוך חודשיים מיום הפרסום.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות