כרטיס עלי אקספרס או לאומי קארד? באיזה כרטיס משתלם יותר לשלם? - פואנטה

כרטיס עלי אקספרס או לאומי קארד? באיזה כרטיס משתלם יותר לשלם?

איפה אתם מזמינום אונליין? האם אתם מכורי עלי אקספרס או שאתם קונים כל הזמן בכל מקום? הצצה לתנאים של לאומי קארד וישראכרט עלי אקספרס

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התרגלתם לשלם בפייפאל (PayPal) על הקניות שלכם באינטרנט? חברות האשראי מודאגות מזה ורוצות כמובן שתגהצו את הכרטיס שלהן. השבוע הודיעו ישראכרט ולאומי קארד על הטבות ללקוחות הקונים  און-ליין – ישראכרט מציעה הנחה לרוכשים בעלי אקספרס ולאומי קארד מציעה החזר כספי על קנייה בכ-70 אתרי סחר גדולים בארץ ובעולם.

מבין השתיים, לאומי קארד מציעה הטבה טובה יותר, משתלמת יותר ומקיפה יותר, משום שהיא כוללת 70 אתרים, כולל אתרי תיירות, ואינה מוגבלת למבצע של ימים ספורים.

כך או כך, שתי החברות קוראות את המפה ומבינות שכדאי להן להיכנס למשחק הסחר המקוון שהישראלים נכנסו אליו אמנם מאוחר אבל במספרים גדולים והולכים. לפי נתוני לאומי קארד, בשנה האחרונה חלה עלייה של 78% במספר העסקאות ברשת ועלייה של 39% במחזור הרכישות באתרים מקוונים בחו"ל. לצד העלייה במספר הקונים ובמספר העסקאות שהם מבצעים, סכום העסקה קטן יותר, משום שלעתים קרובות מדובר בעסקה של דולרים בודדים. בהשוואה בין 2015 ל-2016, סכום העסקה הממוצעת ירד ב22% נוספים (189 שקל אל מול 242 שקל).

לאור המחירים הגבוהים של מוצרים רבים בארץ, הישראלים מעדיפים לקנות באתרים מחו"ל: בין 2014 ל-2015 עלה מספר הקניות באתרים זרים ב-19%, ובין 2015 ל-2016 חל זינוק נוסף של 39%. לפי נתוני לאומי קארד, הענפים בעלי מחזורי המכירות הגדולים ביותר הם טיסות ותיירות (26%); ספרים, ציוד משרדי ופרסום (10%); פנאי ובידור (7%). הענפים בעלי מספר העסקאות הרב ביותר הם פנאי ובידור (15%); הלבשה והנעלה (8%) וחנויות כל בו ו"עשה זאת בעצמך" (8%).

מבין אתרי הקניות הבינלאומיים, עלי אקספרס מדורג שלישי בעולם אחרי אמזון (amazon) ו-eBay, כך שלא מפתיע שישראכרט מרכזת בו את המאמץ. בשנת 2015 ביצעו לקוחות ישראכרט באתר הזה כ-1.3 מיליון עסקאות – זינוק של כ-60% לעומת היקף הקניות באתר ב-2014. היקף עסקה ממוצעת באתר עומד על כ-22 דולר. למעלה מחצי מיליארד איש כבר קנו באתר עד היום.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות