יורו 2016: נותרו עוד כרטיסים. כמה הם עולים?

יורו 2016: נותרו עוד כרטיסים. כמה הם עולים?

3,500 אירו ואתם ביורו. איך להימנע מהונאות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עדיין לא הזמנתם כרטיסים לגמר יורו 2016? (15 אלף שקל) 3,500 אירו ואתם שם – כולל טיסות של אייר פראנס, מלון שלושה כוכבים ומושבים מאחורי השער – כך לפי הדיל שמציעה היום איסתא ספורט. הדיל רלבנטי להזמנה זוגית, כך שמדובר בעצם בכ-30 אלף שקל (7,000 אירו). המחיר בוואלה טורס זהה, ואילו באתר ספורטורס מקבוצת אופקים מציעים דיל של ארבעה לילות ב-2,000 אירו לאדם – כלומר, כ-8,700 שקל לאדם.

אם אתם "מסתפקים" בחצאי הגמר, מחיר לחבילה באיסתא הוא קצת פחות מ-7,000 שקל לאדם בחדר זוגי (1,600 אירו) – שוב, בהתחייבות לישיבה בזוגות בלבד. כאן מדובר בטיסה למרסיי לשלושה לילות במלון שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, כשהישיבה היא מאחורי השער. אתם יכולים גם לשלם מחיר דומה ולראות שני משחקי שמינית גמר, בחבילה של החברה לארבעה לילות בפריז, ולפי גל שורר, מנהל התפעול באיסתא – זה באמת מה שהישראלים מעדיפים: "הישראלים אוהבים לטוס לשמינית ולרבע הגמר, כי שם הם יכולים לראות את הנבחרות הגדולות, אבל יש גם מי שנוסע לקוויקי של יומיים ומשחק אחד. יש משחקים יקרים כמו אנגליה-רוסיה, כי ה"אנגלים" חמים על זה והביאו להתייקרות המלונות למשל. לעומת זאת, יש משחקים פחות אטרקטיביים, שהמחיר שלהם ירד. חשבנו שאיטליה-בלגיה יהיה משחק יקר, וכנראה שהקהל הבלגי הזמין פחות בגלל החשש מטרור".

האם החבילות הללו משתלמות? לא תמיד – ייתכן שבהרכבה עצמית אפשר להגיע למחירים נמוכים יותר. בהחלט שווה לנסות, אך יש לזכור שני מרכיבים שחייבים להביא בחשבון: ראשית, בהזמנת חבילה משלמים על עניין הנוחות, כי קל ונוח יותר כשהטיסה, המלון והכרטיסים כבר נרכשו ומסופקים על-ידי גורם אחד; ושנית, אם אתם קונים כרטיסים מאתרי אינטרנט שונים, קיים סיכוי שתרכשו כרטיס מזויף ולא תוכלו להיכנס למגרש. כספכם, במקרה כזה, יירד לטמיון.
בימים האחרונים כלי התקשורת באירופה, במיוחד בבריטניה, מדווחים על הונאות ענק סביב מכירת כרטיסים מזויפים. ארגוני צרכנים בדקו ומצאו עשרות אתרים שהתגלו כלא אמינים ושיווקו באלפי אירו כרטיסים שהאוהדים לא יוכלו לממש. האכיפה נגד האתרים הללו בעייתית, ומשטרת בריטניה מתקשה להתמודד איתם משום שחלקם רשומים ופועלים מחוץ לגבולות הממלכה. וופא (UEFA) פרסמה כבר לפני חודשיים אזהרה לצרכנים להיזהר מזיופים, אך התופעה נמשכת בעוצמה.

לכן, כדי להתמודד עם הכרטיסים המזויפים הרבים שנמכרו על-ידי נוכלים, ייתכן שהאוהדים יידרשו להציג בכניסה תעודת זהות כדי להוכיח כי הם אכן בעלי הכרטיסים. אם לא תהיה חפיפה בין הפרטים – ייתכן שלא יוכלו להיכנס.
המועצה לצרכנות באירלנד, למשל, קראה לצרכנים להימנע מלעשות עסקאות שבהן המחיר נראה להם "טוב מכדי להיות אמיתי". במקרה כזה, הם אומרים, זה באמת לא אמיתי. יש ספסרי כרטיסים רבים, ויש גם צרכנים רבים שנופלים בפח.

אז מה צריך להדליק נורות אזהרה ואיך להימנע מהונאות?

 לא מומלץ לקנות מאדם פרטי, אם אין דרך לוודא שהכרטיסים אמיתיים.
 יש לבצע תחקיר מקדים לגבי האתר ולבדוק אם לא פורסמו נגדו תלונות.
 אין לשלם במזומן.
 אם אתם חוששים שנפלתם קורבן להונאה, צרו קשר מיידי עם חברת האשראי.
 אם דורשים מכם העברה בנקאית ולא ניתן לשלם באשראי – מדובר בנורת אזהרה.

כמה ישראלים כבר הזמינו? "אני מעריך שיש עד עכשיו 1,500 מזמינים, לא רק באיסתא, ושזה יגיע ל-2000-3000 איש, אבל זה תלוי טורניר. זה יכול להגיע גם ל-4000-5000", אומר שורר. "נשארו כרטיסים למי שעדיין לא קנה. אין בעיה של כרטיסים. הטורניר הזה מתאפיין במגמה שונה מאשר בשנים קודמות: בחודש האחרון התחילו להסתער. זה טורניר ארוך, ואנשים ירכשו גם אחרי שהוא יתחיל. אנשים הרבה יותר ספונטניים – אם הנבחרת שהם אוהדים תעלה לשמינית גמר – הם יזמינו".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות