תחליפי גבינה חדשים: מרקם עשיר וטעם טוב אך מעט מלוח

תחליפי גבינה חדשים: מרקם עשיר וטעם טוב אך מעט מלוח

חברת "זן מזון בריא" מרחיבה את ההיצע לטבעוניים

צילום – לירן אגסי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא כל תחליפי הגבינה שנמכרים בשוק מצליחים לספק שילוב מוצלח בין טעם טוב ומרקם נעים. טבעונים רבים, וגם כאלה הנמנעים ממוצרי חלב מטעמים בריאותיים, מתגעגעים לטעמה של גבינה ומתקשים למצוא תחליף הולם, כשהדרישה לקראת חג השבועות עולה.

לאחרונה טעמתי שני תחליפי גבינה של חברת "זן מזון בריא" שהצליחו להפתיע אותי, במיוחד לאור העובדה שאני עצמי איני טבעונית וקשה לשכנע אותי להסתפק בתחליף. מדובר בשני מוצרים מסדרת "קטיפה לבנה" של החברה – סדרת ממרחים טבעוניים המיוצרים ממיצוי של פולי סויה טריים. הראשון הוא קרם סויה עם עגבניות מיובשות והשני קרם סויה עם זיתים ירוקים.

הטעם מצוין – עשיר ודומה מאוד לגבינות מסדרת סימפוניה של שטראוס. אמנם ניתן לזהות שאין מדובר בגבינה ממש, אך ההבדל מאוד מיטשטש – אולי כתוצאה מהתוספות והתיבול. עם זאת, המליחות מעט גבוהה מדי לטעמי, ואפשר היה להסתפק במעט פחות מלח. כאשר בוחנים את רשימת הרכיבים, רואים שכמות הנתרן גבוהה – 465 מ"ג ל-100 גרם. בגבינת סימפוניה, למשל, מדובר ב-400.

המרקם גם הוא דומה לזה של גבינת שמנת. הוא נוח למריחה על לחם ונימוח בפה. לאור העלייה במספרם של ילדים ובני נוער טבעונים – כדאי להורים להכיר את המוצר, כי הוא בהחלט יכול להעשיר את מגוון הממרחים בכריכים.

אליה רש, בעלת החברה, מבטיחה שהמוצרים מיוצרים ללא מרכיבים מן החי ולא עברו הנדסה גנטית או עיבוד. לדבריה, הרכיבים הנוספים המצויים בממרחים הם טבעיים, איכותיים וטובים לבריאות, כגון סוכר ענבים (בעל ערך גליקמי נמוך), מלח ים טבעי ולא מעובד, שומן קוקוס, שמן חמניות בכבישה קרה ועוד. הטעמים החדשים מצטרפים ל-3 טעמים קודמים: קלאסי, שום ושמיר וקרם סויה בטעם סלמון מעושן.

מחיר: כ-19 שקל לקופסה של 200 גרם. להשיג בשופרסל דיל, עדן טבע מרקט, טיב טעם, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, ובחנויות הטבע ברחבי הארץ. פרטים באתר: www.zen-foodsltd.com

healt food02

טעימים ועם רכיבים טבעיים, אך מעט מלוחים: תחליפי הגבינה של "זן מזון בריא".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות